Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa vlastných slov vyšla v ústrety filmárom, ktorí chcú počas marca a apríla natočiť film v žilinskom regióne, konkrétne aj v niektorých diaľničných tuneloch na severe Slovenska. Dočasne sa uzavrú štyri diaľničné tunely: Poľana a Svrčinovec na D3 a Žilina a Ovčiarsko na D1. Filmovanie prebehne v rámci plánovanej jarnej údržby tunelov a zároveň počas uzávierky prebehne oprava požiarneho vodovodu v tuneli Poľana.
Filmári zároveň prispejú státisícami eur na infraštruktúrne projekty realizované NDS v žilinskom regióne. Zároveň, podľa vlastných slov, filmová spoločnosť preinvestuje na severe Slovenska niekoľko miliónov eur za ubytovacie služby, prenájmy a ostatné služby, ktoré poskytnú regionálne spoločnosti a podnikatelia. Pri uzavretej zmluve považujeme spojenia „státisíce eur“ a „niekoľko miliónov“ za prinajmenšom neštandardné a nerozumieme, prečo nie je zverejnená konkrétna suma.
Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že pre zmiernenie dopadu na motoristov spojila s natáčaním jarnú údržbu tunelov. Pôjde napríklad o čistenie tunelového ostenia, chodníkov, vozovky, kanalizácie a o servis technologického vybavenia tunelov. V prípade tunela Poľana prebehne aj plánovaná oprava požiarneho vodovodu, ktorá sama o sebe vyžaduje vrátane skúšok takmer tri týždne.
Obojsmerná uzávierka úseku D3 Svrčinovec – Skalité vrátane tunelov Poľana a Svrčinovec bude prebiehať od 20. marca od 8:00 do 16. apríla 20:00. Uzávierka úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka vrátane tunelov Žilina a Ovčiarsko v oboch smeroch bude prebiehať od 23. marca od 8:00 hod do 6. apríla 22:00 hod.
Aj keď národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že tunely by aj tak boli kvôli údržbe uzavreté, tak rozhodne nie na niekoľko týždňov, pretože uzávierky všetkých ostatných tunelov (Bikoš, Sitina, Horelica, Prešov, Šibenik, Bôrik, Branisko, Považský Chlmec) trvajú neporovnateľne kratšie.
Takto dlhá uzávierka dôležitých a vyťažených tunelov, na ktorú doplatia desaťtisíce motoristov podľa nás nie je dobrým riešením a NDS by sa nemala správať ako súkromný podnikateľský subjekt, ktorý motoristov odsúva „na druhú koľaj“.