
Najväčšou hviezdou Škody je v súčasnosti elektrický Elroq. Predstavil sa s troma kapacitami batérií (52, 59, 77 kWh), pohonom zadných kolies aj ako štvorkolka, a výkonmi od 125 do 210 kW. Čerešnička na torte nás ale ešte len čaká. Elroq bude totiž druhou elektrickou Škodou s logom RS. Ukáže sa 3. apríla na milánskom týždni dizajnu. Česká automobilka teraz láka na jeho premiéru prvou oficiálnou upútavkou. Tá naznačuje hlavné dizajnové rozdiely Elroqa RS v porovnaní s civilnými súrodencami.

Máme tu agresívnejší predný nárazník s lesklými čiernymi vložkami. To bude dobre ladiť s čiernou maskou Tech-Deck Face aj čiernymi lesklými spätnými zrkadlami či čiernymi strešnými lištami. Zadný nárazník dostane veľký čierny difúzor. Očakávať môžeme aj väčšie kolesá s priemerom možno až 21 palcov a so zelenými akcentmi. Chýbať nemôžu plakety RS a najmä špecifický zelený lak Mamba, ktorý poznáme z niekdajších Enyaqov RS, vrátane verzie Coupé. Podobný farebný koncept sa prenesie do kabíny so športovými sedadlami čalúnenými perforovanou kožou.

O technike nepadlo zatiaľ ani slovo, ale predpokladať môžeme, že Elroq RS si požičia techniku Enyaqu RS, čo by znamenalo dva elektromotory a systémový výkon 250 kW. Úpravy pravdepodobne podstúpi aj podvozok s tuhším naladením a zmenšenou svetlou výškou. Jazdiť môže dokonca lepšie ako jeho väčší súrodenec, pretože bude mať kratšie previsy a o chlp nižšiu hmotnosť. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h odhadujeme na čosi vyše päť sekúnd. Zaujímavé však je, že po nedávnej modernizácii Enyaqu z ponuky verzia RS úplne vypadla, takže ak ho Eroq predbehne, bude aspoň na čas jedinou elektrickou škodovkou rodiny RS.

Musí sa tak stať ale do 9. mája, kedy sa do modelového radu Enyaq, vrátane verzie Coupé, vráti jeho najvýkonnejšia verzia. Stane sa tak na majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji vo Švédsku, kde je česká Škoda tradičným partnerom.