Projekt kysuckej D3 má za sebou ďalší významný míľnik. Aktuálne je už vyhodnotená súťaž na výstavbu stredného úseku budúcej diaľnice. V dohľadnej dobe sa tak môže spustiť realizačná etapa, aby o pár rokov nový diaľničný ťah zabezpečil vyšší každodenný dopravný komfort ľuďom v regióne a zbavil viaceré obce tranzitnej dopravy. Samozrejme, pokiaľ sa neobjavia voči výberu víťaza žiadne námietky zo strany ostatných zúčastnených. Naďalej pokračujú verejné obstarávania na zvyšné dva úseky.
Práve vysúťažený úsek D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica s dĺžkou 9,6 kilometra zahŕňa nové odpočívadlo, 22 mostov a jednu križovatku. Víťaz verejného obstarávania, Skanska SK, sa zaviazal postaviť ho za 261 miliónov eur bez DPH. Bližšie termíny zahájenia a dokončenia výstavby zatiaľ nie sú známe.
Verejné súťaže pokračujú aj pri zvyšných dvoch úsekoch: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, II. profil a D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. Celkovo po dokončení všetkých troch úsekov pribudne v regióne zhruba 26 kilometrov novej diaľnice.
V tomto kontexte by sme však predsa len chceli pripomenúť jeden sľub, ktorý zhodou okolností zaznel presne pred rokom a opäť raz zostane zrejme len prázdnym sľubom: „Úseky Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica sa začnú stavať naraz s plánovaným začiatkom v septembri 2025 a ukončením v marci 2029. Výstavba úseku Oščadnica – Čadca, Bukov s druhou tunelovou rúrou v tuneli Horelica sa začne už v marci 2025 s plánovaným ukončením v októbri 2029,“ uviedla vtedy predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová na základe informácií predstaviteľov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) na pôde ministerstva dopravy.
Budúci diaľničný ťah na Kysuciach nepomôže len motoristom, ale aj obciam. Podľa predbežných analýz len pri obci Oškerda ubudne denne 12 000 osobných a 6 000 nákladných áut. Pri ďalších obciach na ceste I/11 sa úbytok pohybuje okolo 7 000 pri osobnej doprave a zhruba okolo 5 000 pri nákladnej doprave za 24 hodín.