Výrobcovia testovali rôzne riešenia – od jednoduchých vzduchových klaksónov s gumovou balónikovou trúbou až po systémy poháňané výfukovými plynmi. Nakoniec sa presadil elektrický klaksón, ktorý ponúkal kompaktné rozmery a jednoduchú montáž.
Patent na prvý elektrický klaksón získal v roku 1908 americký vynálezca Miller Reese Hutchison, ktorý neskôr pracoval pre Thomasa Edisona. Práva na jeho výrobu odkúpila spoločnosť Lovell-McConnell Manufacturing Company z Newarku, New Jersey, a zariadenie sa rýchlo stalo štandardnou výbavou automobilov General Motors. Samotný názov „klaksón“ pochádza zo starogréckeho slova „klazō“, čo znamená „kričať“ – a svoj účel si plní dodnes.
V súčasnosti sa klaksón opäť dostáva do popredia v súvislosti s novými pravidlami Euro NCAP, ktoré od roku 2026 zohľadnia umiestnenie a dostupnosť kľúčových ovládacích prvkov v autách. Automobilky budú čeliť sankciám, ak presunú klaksón, výstražné svetlá, smerovky či stierače výhradne na dotykové displeje, pretože takéto riešenia znižujú bezpečnosť a odvádzajú pozornosť vodičov. Tento trend poukazuje na rastúci dôraz na intuitívne fyzické ovládacie prvky, ktoré zlepšujú reakčný čas v kritických situáciách.