Dizajn Kie Magentis patril v dobe jej vzniku k silným stránkam auta a na tejto skutočnosti sa dodnes veľa nezmenilo. Aj po rokoch pôsobí pomerne sviežim dojmom a dokáže zaujať viac, ako sesterská Sonata III.
Magentis je ideálnou voľbou ľudí prahnúcich po komfortnej a uvoľnenej jazde vo veľkom sedane s mierne americkými tvarmi. Vývoj Kie bol totiž primárne prispôsobený potrebám amerického trhu. Aj Európa si však mohla vychutnávať nezvyčajne komfortný sedan s reprezentatívnym vzhľadom a jazdnými vlastnosťami plachetnice, hoci treba poznamenať, že v oblasti podvozka a jazdných vlastností urobil Magentis obrovský skok. Clarus (jeho predchodca) sa na ceste správal podstatne neistejšie. Svojimi schopnosťami Magentis exceluje na rozbitých povrchoch, ktoré doslova prepláva. Úsmev vás prejde až pri náklone v prvej zákrute. Na zlej ceste môžete zaznamenať aj vŕzganie od karosérie s nižšou torznou tuhosťou.

Priestranný interiér je plný lacných plastov a otrasnej imitácie dreva, všetko však vynahradia mimoriadne pohodlné sedadlá a priestor doslova na rozdávanie. Spolu s komfortným naladením podvozka je tak táto kombinácia ideálna na dlhé cestovanie. Kto chce Magentis kritizovať za nízku úroveň materiálov v interiéri, mal by si vopred uvedomiť, že Kia sa nesnažila vytvoriť luxusný prémiový sedan, ale dostupné veľké auto vhodné na celodenné cestovanie. A to sa jej rozhodne podarilo.
Motory
Pokiaľ pokukujete po Magentise, môžete si vyberať z dvoch benzínových motorov. Prvým je štvorvalec 2.0 16V DOHC s výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim momentom 180 Nm pri 4500 ot./min. Jeho konštrukcia vychádza z motorov Mitsubishi, ktoré používala ako vzor pri stavbe svojich agregátov automobilka Hyundai. Kia ho dostala v rámci technickej spriaznenosti so Sonatou III. V roku 1999 totiž Hyundai získal kontrolu nad Kiou, ktorá v tom čase bojovala o svoju existenciu. Dvojliter je pomerne spoľahlivý, rozvody má poháňané remeňom s intervalom výmeny 90 000 km. Prijateľná je aj jeho spotreba približne 9 – 10 l/100 km.

Druhým dostupným motorom je celohliníkový šesťvalec 2.5 V6 24V DOHC. Ten vyvinul Hyundai vo vlastnej réžii a patrí medzi najvydarenejšie agregáty juhokórejského koncernu. Vďaka mechanicky ovládanej škrtiacej klapke sú jeho reakcie na plynový pedál okamžité, je pružný a mimoriadne tichý. Spotreba je oproti menšiemu dvojlitru v praxi vyššia ani nie o liter, čo je pri porovnaní nárastu pružnosti a výkonu zanedbateľná hodnota.
Problémová prevodovka
K obidvom motorom je na výber päťstupňová manuálna alebo štvorstupňová automatická prevodovka. Manuál je však nepresný a s pribúdajúcimi kilometrami sa jeho presnosť ešte zhoršuje. Počas modernizácie v roku 2003 dostali prevodovky odolnejšie synchronizačné krúžky, no kvalitu radenia to príliš neovplyvnilo. Lepšou voľbou je automat H-Matic s dobrou „logikou“ preraďovania. Zmeny prevodových stupňov uskutočňuje veľmi jemne. V kombinácii s automatom nemusí mať väčší motor navyše ani dvojhmotový zotrvačník, ktorý pri verziách s manuálnou prevodovkou nevyniká práve najvyššou životnosťou.

Solídna odolnosť
S našimi rozbitými cestami si veľmi dobre rozumie aj podvozok. Jeho robustná oceľová konštrukcia statočne odoláva opotrebovaniu a jediným problémom, ktorý vás môže stretnúť, sú hlučné ložiská nábojov kolies a opotrebované tlmiče pruženia.

Občas vás môže pohnevať elektronika, najmä vplyvom zlých zapaľovacích káblov a cievok. Fatálne poruchy sa však technicky jednoduchému Magentisu vyhýbajú.
História modelu:
Predstavenie modelu Magentis, v máji roybehnutie sériovej výroby. Benzínové motory 2.0 16V DOHC (100 kW/136 k) a 2.5 V6 24V DOHC (124 kW/169 k).
2003
Modernizácia, pozmenená predná maska a detaily karosérie. Interiér s novými materiálmi a bohatšou výbavou.
2005
Ukončenie výroby a príchod novej generácie.
Výhody:
majestátny vzhľad
veľmi komfortná jazda
nízka cena
Nevýhody:
imidž
nepresné radenie
torzná tuhosť karosérie
Časté poruchy:
Poruchy snímačov ABS, poruchy senzorov polohy kľukového hriadeľa, zlý snímač polohy škrtiacej klapky (2.0 16V DOHC), predčasné opotrebovanie dvojhmotového zotrvačníka (2.5 V6 24V DOHC), vôle v kulise radenia manuálnej prevodovky, poruchy imobilizéra, zlé zapaľovacie káble.
Naše odporúčanie:
Z ponúkanej dvojice dostupných motorov je lepšou voľbou väčší šesťvalec 2.5 V6 24V DOHC. V porovnaní s menším motorom je jeho spotreba len o málo vyššia, pričom je podstatne tichší, pružnejší a takmer nevibruje. Keď sa navyše viaže s automatickou prevodovkou, odpadajú vám starosti s opotrebovaním dvojhmotového zotrvačníka a malou životnosťou spojky. Výhodou je aj jeho spoľahlivosť.