
Nárast záujmu o ojazdené vozidlá nie je dobrou správou pre hromadnú dopravu ani pre životné prostredie, pretože staré autá produkujú viac škodlivých emisií. Z dlhodobejšieho hľadiska sa však očakáva, že posun od verejnej dopravy k „individuálnej mobilite“ v ére pandémie pomôže v budúcnosti výrobcom automobilov, ktorých odbyt v Európe za prvých 10 mesiacov 2020 klesol o 27 %.
Momentálne však automobilky ťahajú za kratší koniec. Podľa IHS Markit analýza údajov vo Francúzsku ukázala, že registrácie ojazdených vozidiel vzrástli v 3. štvrťroku takmer o 16 %, zatiaľ čo predaj nových vozidiel klesol o viac ako 5 %. Doterajší podiel registrácií ojazdených vozidiel v tomto roku je vyšší ako vlani.V Španielsku došlo k ešte väčšiemu skoku, pričom registrácie ojazdených vozidiel dosiahli takmer 25 % podľa IHS Markit.
Portál pre predaj ojazdených áut Sumauto, ktorý je súčasťou španielskej mediálnej spoločnosti Vocento SA, informoval, že predaj automobilov starších ako 20 rokov vzrástol v Španielsku od júna do októbra o 25 %, zatiaľ čo u vozidiel starších ako 15 rokov sa zvýšil o 16 %.
Online predajca AutoScout24, ktorý pôsobí na trhoch vo Francúzsku, Rakúsku, Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku, potvrdil, že internetové vyhľadávanie starších automobilov od leta prudko vzrástlo.
Napríklad v júli až septembri vyskočilo online vyhľadávanie vozidiel starších ako 20 rokov o 80 % vo Francúzsku, o 77 % v Holandsku a 59 % v Belgicku.
Výkonný riaditeľ AutoScout24 Edgar Berger skonštatoval, že aj keď sa na jednej strane „individuálna mobilita“ pre spotrebiteľov na týchto trhoch stala dôležitá v dôsledku pandémie, pre ekonomickú neistotu boli zároveň opatrnejší.
Podľa predajcu ojazdených vozidiel OcasionPlus sa však kupujúci stále vyhýbajú ojazdeným elektrickým vozidlám. Z 2800 vozidiel, ktoré má v súčasnosti v predaji, je iba šesť elektrických.