Favorit bol poslednou autorsky vyvinutou Škodou postavenou výlučne z domácich komponentov. Bol to vrcholný výkon socialistického autopriemyslu. Na trh prišiel tesne pred pádom železnej opony a maladoboleslavskú automobilku doslova zachránil pred osudom ďalšieho montážneho závodu koncernu VW.
V roku 1989 pribudla luxusnejšia verzia LS – presne taká, aká je práve na predaj. Jej štartovacia cena bola svojho času 198 350 korún, čo ani v roku 1989 nebolo práve málo. Posledný Favorit s karosériou hatchback zišiel z liniek v septembri 1994. Bol to kus s poradovým číslom 783 168. Produkcia Formanov bežala až do mája 1995, pričom z tohto populárneho kombi vzniklo 223 059 kusov. A k tomu musíme ešte pripočítať 70 900 pickupov, ktoré definitívne uzavreli kapitolu Favoritu o mesiac neskôr. Celkovo tak predaj modelu Favorit 1 071 127 kusov.
Z Favoritu je už dnes youngtimer a hodnota zachovalých kusov začína stúpať. Dôkazom je aj tento predávaný luxusný Favorit 136LS, ktorý bol podľa majiteľa zakúpený v pražskom obchodnom dome Kotva v roku 1990. Pod kapotou má ešte ešte karburátorom plnenú tisíctristovku s pôvodným výkonom 46 kW (62 koní) a krútiacim momentom 100 Nm, podľa fotografií tiež v „tip-top“ stave. Cena 10-tisíc eur (250 000 českých korún) síce nie je najnižšia, no Favorit sa už predal aj za viac.
A ten z inzerátu na českom portáli Bazoš.cz má najazdených len 11 000 kilometrov, je absolútne zachovalý, podľa informácií majiteľa bez akejkoľvek zásadnejšej renovácie, pri ktorej by sa nahradili pôvodné diely. Navyše k nemu pridáva aj sadu príslušenstva vrátane pôvodných oceľových diskov alebo originálneho strešného nosiča na lyže, určeného pre tento model.