Škoda Rapid 130 sa vyrábala v Automobilových závodoch Mladá Boleslav v rokoch 1984 až 1990. Bolo to štvormiestne (2+2) kupé, vzadu bolo však len núdzové sedenie. Auto malo motor vzadu a podvozkovo vychádzalo zo Škody 130. Rapid bol priamym nástupcom modelu Škoda Garde. Pod kapotou mal 4-valcový motor s objemom 1,3 litra, s výkonom 43 kW pri 5 000 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 97 Nm.
Málokto však vie, že tento model existoval aj ako kabriolet – a to dokonca v niekoľkých prestavbách. Jedným z nich bol napríklad variant Škoda Rapid MTX Cabrio (základom bol Rapid 136). Vznikol ako kooperácia firiem Hainzinger a Metalex Praha. Pôvodným autorom návrhu je firma Hainzinger, ktorá však v Nemecku nenašla vhodného výrobcu, preto zadala výrobu kabrioletov spoločnosti Metalex. Vzniklo ich spolu osemnásť.
Extrémnou podobou bola verzia , ktorú v roku 1987 predstavila spoločnosť Gunsch. Interiér bol športový, pribudli spojlery, objem motoru narástol na 1,5 litra a upravil sa aj podvozok. Maximálka auta bola 200 km/h. Spoločnosť ho ponúkala ako kupé a aj vo verzii kabrio.
Kabriolet, ktorý je ponúkaný aktuálne v susednom Česku má však britský pôvod, pochádza od spoločnosti Ludgate Design & Development. Tá Rapid 130 ponúkala ako kabriolet v dvoch verziách – Lux (Standard) a Lux Sport. Oproti MTX Cabrio nešlo o úplný kabriolet, pretože rám dverí, stĺpiky dverí a bočné trojuholníkové okno boli zachované.
Vozidlo bolo v podvozkovej časti vystužené a na úrovni B stĺpika dostalo ochranný rám pre prípad prevrátenia na strechu. Zmenil sa tvar trojuholníkového okna, zmizol stĺpik zadného okna a kompletné zadné okno. Voz bol dodávaný s plátennou skladaciu strechou. Vo verzii Škoda Rapid Lux bol výkon zhodný s pôvodným Rapidom 130, teda 43 kW, vo verzii Sport bol výkon 55 kW.
Vozidlo, ktoré je v Česku na predaj, je vo verzii Standard a ide o výraznú prestavbu, v ktorej pribudli nové nárazníky, nástavce blatníkov a ochranný oblúk bol odstránený, čím však auto prišlo o strechu úplne. Pribudli aj ďalšie doplnky na karosérii, upravený je podvozok a pod kapotou je 43 kW motor z Felicie. Prestavba, ktorá sa uskutočnila na Malte, je vraj dobre zdokumentovaná, všetky úpravy sú vratné a majiteľ ponúka k autu aj pôvodné diely, vrátane ochranného oblúku a plátennej strechy.
Aká je cena tohto auta z roku 1987 s najazdenými 40-tisíc kilometrami nevieme, je totiž vecou dohody.