Dovtedy síce Honda produkovala malé pick-upy a športiaky, napríklad T350 či S600, ale ako naznačujú názvy, ich technika mala základ v jednej stope. Využívali totiž motocyklové motory a pohon zadných kolies reťazou. To nemohlo stačiť v súboji s vtedy už zavedenou Toyotou Corollou či Datsunom 1200. Na svet tak prišiel Civic.
Moderný 2-dverový a neskôr (1973) aj 3-dverový hatchback s dĺžkou 3,5 metra mal 4-valcový naprieč uložený motor 1,2 litra (37 kW) a predný náhon. Už dva roky po spustení výroby pribudlo kombi a v roku 1977 aj 5-dverový hatchback. Pri kompaktných rozmeroch ponúkol mimoriadne priestranný interiér aj veľmi slušnú výbavu. Úspech nedal na seba dlho čakať. V roku 1973 sa stal Civic autom roka v Japonsku a o rok neskôr dobyl tretiu priečku v európskej ankete Car of The Year, čo bol dovtedy najlepší výsledok Japoncov na starom kontinente.
Kľúčový bol však pre Civic najmä americký trh. Za sedem rokov výroby prvej generácie sa ich tu predalo sedem miliónov. Pomohla mu bezkonkurenčná cena 2200 dolárov, ale najmä ropná kríza. Po tom, čo v roku 1973 expandovali ceny benzínu, presedlali Američania z 8-valcových korábov ciest do úsporných Civicov. Neverili, ako je možné, že auto môže spotrebovať menej než 10 litrov benzínu na 100 km.
Zvlášť šetrný k peňaženke bol nový silnejší motor 1.2 CVCC (39 kW), ktorý splnil vďaka dvojstupňovému zapaľovaniu zmesi ako prvé auto na svete najprísnejšie americké zákony o ochrane ovzdušia (Muscie Clean Air Act.). Civic sa tak stal miláčikom ekologických aktivistov, študentov, učiteľov a menej solventných vrstiev. Honda im k tomu pribalila bohatšiu výbavu a za príplatok 2-stupňový automat Hondamatic. Aj v Európe bol v tom čase Civic veľmi slušne vybaveným autom. V sérii mal napríklad autorádio, predné kotúčové brzdy alebo drevom obloženú palubnú dosku.
V roku 1979 podstúpil Civic prvú významnejšiu modernizáciu vrátane nových motorov 1300 CVCC a 1500 CVCC. V ďalších rokoch sa stal Civic nositeľom množstva pokrokových technológií. S treťou generáciou (1983) nastúpila 3-ventilová technika. Na jej základe vzniklo tiež legendárne kupé CRX s motorom 1500 vyladeným až na 74 kW, ale aj zvýšené kombi Civic Shuttle, dokonca so systémom 4×4.
Nástup 4-ventilovej techniky s revolučným variabilným časovaním ventilov VTEC je spojený so štvrtou generáciou (1987). Z objemu 1,6 litra dávali motory výkon až 110 kW. Skúsenosti z účinkovania vo formule 1 sa tiež objavili v konštrukcii podvozku s nezávislým zavesením zadných kolies a dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu. Štvorka bola tiež prvým Civicom, ktorého výroba sa presťahovala do nového amerického závodu East Liberty v štáte Ohio. Aj vďaka tomu sa z nej vyrobilo až 2,5 milióna kusov.
Piata generácia (1991) sa predstavila po prvý raz v podobe kupé určeného pre americký trh a v roku 1995 ako európsky 5-dverový Civic či kombi Aerodeck z britského závodu vo Swindone. Okrem motorov VETC sa objavili aj agregáty VTEC-E, ktoré nevyužívali variabilné časovanie na zvýšenie výkonu, ale na zníženie spotreby.
Väčšiu zmenu ako šiesta generácia z roku 1995, ktorá obohatila technické portfólio napríklad o prevodovku CVT, predstavovala siedma generácia Civicu (2000). Honda v nej paradoxne ustúpila od športového dizajnu a dala prednosť úžitkovým hodnotám. Jej radiaca páka na palubnej doske pripomínala skôr MPV než tradičné športové DNA Civicu. Redukcia nákladov sa prejavila na jednoduchšom podvozku s tlmičovými vzperami McPherson vpredu a vlečnou nápravou vzadu. Tento Civic preto nikdy nedosiahol popularitu predchádzajúcich generácií. Vyrábal sa aj vo verzii sedan, ktorá dostala ako prvá hybridný systém IMA s pomocným elektromotorom.
Stratu imidžu si však Honda bohato vynahradila futuristickým Civicom ôsmej generácie. To, čo uvideli návštevníci v roku 2005 na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, si rýchlo vyslúžilo prezývku UFO. Šokujúci športový dizajn bol okorenený famóznymi úžitkovými vlastnosťami. Nádrž Civicu sa totiž presťahovala pod predné sedadlá.
Variabilitu obrovského kufra s objemom 455 litrov zvýšili takzvané zadné sedadlá Magic Seats, ktoré bolo možné vyklápať ako v kine. Tú istú koncepciu prevzala aj úplne nová deviata generácia európskeho Civicu, ktorá sa predstavila len nedávno na ženevskom autosalóne.
Za štyridsať rokov existencie Civicu zišlo z výrobných liniek v Japonsku, USA a veľkej Británii viac ako 20 miliónov kusov a ako sa zdá, budúcnosť má stále pred sebou.