Honda vyvinula túto technológiu s vedomím, že akcelerácia a spomaľovanie jedného vozidla ovplyvňuje spôsob jazdy ďalších vozidiel za ním, čo môže viesť k vzniku dopravnej zápchy. Namiesto poskytovania dopravných informácií, ktoré vodičovi umožňujú vyhnúť sa komplikáciám na ceste, monitoruje systém typické zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla s cieľom určiť, či správanie vodiča v tomto smere môže prispieť k vytvoreniu dopravnej zápchy. Na základe vyhodnotených údajov poskytuje systém vodičovi príslušné informácie (vrátane zmeny farby podsvietenia displeja palubného terminálu) s cieľom prispieť k plynulosti jazdy, čo pomôže „vyhladiť“ intenzitu akcelerácie a brzdenia vzadu idúcich vozidiel, a tak predísť alebo minimalizovať riziko vzniku dopravnej zápchy. Experimentálne testovanie systému využívajúceho technológiu pre detekciu hrozby dopravnej zápchy preukázali, že systém pomohol zvýšiť priemernú rýchlosť približne o 23 % a znížil spotrebu vzadu idúcich vozidiel o 8 %.
Ďalším prínosom pre minimalizáciu rizika dopravnej zápchy a zníženie spotreby paliva môže byť zapojenie palubných terminálov do systému cloud serverov, ktoré pomocou pripojenia k internetu vodiča informujú a synchronizujú spôsob jazdy s vozidlami idúcimi vpredu tým, že vo vhodnej chvíli aktivujú adaptívny tempomat, ktorý pomocou radaru za mriežkou chladiča, pracujúceho v pásme milimetrových vĺn, sleduje rýchlosť jazdy a na základe získaných údajov vypočítava vzdialenosť od vozidla vpredu. Na základe dát z radaru dokáže vozidlo udržiavať zvolenú rýchlosť a vzdialenosť nastavenú vodičom tak, aby bola zachovaná konštantná vzdialenosť medzi vozidlami s najvhodnejším časovým odstupom. To spôsobí dodatočné 16 % zvýšenia priemernej rýchlosti vozidiel vzadu a dodatočného zníženia spotreby paliva o 5 % v porovnaní s výsledkami experimentu, založeného na systéme bez technológie cloud a ACC.