Honda rozpozná dopravnú zápchu

05.05.2012 11:39
Honda
Nový systém Hondy bojuje proti dopravným zápcham sledovaním jazdného štýlu okolitých áut. Autor:

Honda vyvinula technológiu, ktorá rozpozná hrozbu dopravnej zápchy a určí, či spôsob jazdy vozidla môže dopravnú zápchu spôsobiť.

Honda vyvinula túto technológiu s vedomím, že akcelerácia a spomaľovanie jedného vozidla ovplyvňuje spôsob jazdy ďalších vozidiel za ním, čo môže viesť k vzniku dopravnej zápchy. Namiesto poskytovania dopravných informácií, ktoré vodičovi umožňujú vyhnúť sa komplikáciám na ceste, monitoruje systém typické zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla s cieľom určiť, či správanie vodiča v tomto smere môže prispieť k vytvoreniu dopravnej zápchy. Na základe vyhodnotených údajov poskytuje systém vodičovi príslušné informácie (vrátane zmeny farby podsvietenia displeja palubného terminálu) s cieľom prispieť k plynulosti jazdy, čo pomôže „vyhladiť“ intenzitu akcelerácie a brzdenia vzadu idúcich vozidiel, a tak predísť alebo minimalizovať riziko vzniku dopravnej zápchy. Experimentálne testovanie systému využívajúceho technológiu pre detekciu hrozby dopravnej zápchy preukázali, že systém pomohol zvýšiť priemernú rýchlosť približne o 23 % a znížil spotrebu vzadu idúcich vozidiel o 8 %.

Nový systém Hondy využíva aj aktívny tempomat.
Nový systém Hondy využíva aj aktívny tempomat. Autor: Honda

Ďalším prínosom pre minimalizáciu rizika dopravnej zápchy a zníženie spotreby paliva môže byť zapojenie palubných terminálov do systému cloud serverov, ktoré pomocou pripojenia k internetu vodiča informujú a synchronizujú spôsob jazdy s vozidlami idúcimi vpredu tým, že vo vhodnej chvíli aktivujú adaptívny tempomat, ktorý pomocou radaru za mriežkou chladiča, pracujúceho v pásme milimetrových vĺn, sleduje rýchlosť jazdy a na základe získaných údajov vypočítava vzdialenosť od vozidla vpredu. Na základe dát z radaru dokáže vozidlo udržiavať zvolenú rýchlosť a vzdialenosť nastavenú vodičom tak, aby bola zachovaná konštantná vzdialenosť medzi vozidlami s najvhodnejším časovým odstupom. To spôsobí dodatočné 16 % zvýšenia priemernej rýchlosti vozidiel vzadu a dodatočného zníženia spotreby paliva o 5 % v porovnaní s výsledkami experimentu, založeného na systéme bez technológie cloud a ACC.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek