Tohtoročné výsledky spoločnosti Interbrand pri hodnotení automobilových značiek nie sú prekvapením. Zhodujú sa totiž do veľkej miery s nedávnym prieskumom konkurenčnej audítorskej spoločnosti Millward Brown, aspoň čo sa týka víťaza – automobilky Toyota. Jej hodnotu vyčíslil Interbrand na 35,3 miliardy dolárov.
Samozrejme, v prieskume boli zahrnuté aj iné spoločnosti. Absolútnym kráľom je americký Apple s hodnotou 98,3 mld. dolárov a za ním Coca-Cola s hodnotou 79,2 miliardy.
Toyota sa umiestnila v celkovom poradí na desiatej priečke, čo jej vynieslo prvenstvo medzi automobilkami. Jej hodnota dokonca medziročne vzrástla o 17 %. Interbrand konštatuje, že jej úspech spočíva jednak v pozícii najväčšej automobilky, ale aj v tom, že k nej majú zákazníci pozitívny vzťah.
Druhý Mercedes-Benz zas podľa Interbrandu boduje rovnováhou medzi tradíciou a inováciou. Na treťom mieste skončilo BMW. Ale nie je rozhodne poslednou nemeckou značkou v rebríčku. Nájdeme tu ešte Volkswagen, Audi a Porsche, ktorého hodnota stúpla až o 26 %.
Z japonských producentov má v prvej desiatke okrem Toyoty zastúpenie aj Honda a Nissan. Kórejský Hyundai sa vyšvihol na siedmu priečku za americký Ford.
Rebríček Interbrand hodnotí jednotlivé značky na základe ekonomických výsledkov a pozície v danom sektore.
Hodnota automobilových značiek podľa Interbrand (2013) | |||
---|---|---|---|
Značka | Hodnota značky (mld. dolárov) | Medziročná zmena (%) | Celkové poradie |
1. Toyota | 35,3 | 17 | 10. |
2. Mercedes-Benz | 31,9 | 6 | 11. |
3. BMW | 31,8 | 10 | 12. |
4. Honda | 18,5 | 7 | 20. |
5. VW | 11,1 | 20 | 34. |
6. Ford | 9,2 | 15 | 42. |
7. Hyundai | 9 | 20 | 43. |
8. Audi | 7,8 | 8 | 51. |
9. Porsche | 6,5 | 26 | 64. |
10. Nissan | 6,2 | 25 | 65. |
11. Kia | 4,7 | 15 | 83. |
12. Chevrolet | 4,6 | 0 | 89. |
13. Ferrari | 4 | 6 | 98. |