A neostal len pri víziách. V spolupráci so stavebnou spoločnosťou Heijmans vytvoril experimentálnu inteligentnú cestu, ktorá sa nachádza blízko holandského mesta Oss. Na 500-metrovom úseku sú totiž nainštalované svietiace čiary ohraničujúce jazdné pruhy. Energiu čerpajú cez deň zo slnečného svetla, pričom v noci imitujú zelenožlté svetlo. Svietiť dokážu približne osem hodín.
Technológia by mal vodičom uľahčiť orientáciu a navyše ušetriť energiu na úsekoch, ktoré sú osvetlené elektrickým osvetlením. V hlave má však Roosegaarde aj ďalšie plány. Napríklad osvetlenie, ktoré by sa rozsvietilo len na miestach, kade práve prechádza vozidlo, zobrazenie snehových vločiek priamo na vozovke pri hroziacej námraze alebo inteligentné vodorovné značenie, ktoré by sa podľa potrieb menilo na prerušované alebo plné.
Samozrejme, proti týmto nápadom vládne aj skepsa. Najmä z ekonomických dôvodov. „Ak by sme použili svietiace pruhy na všetky neosvetlené cesty, pôjde o miliardové investície. Preto potrebujeme presvedčivé dôkazy o bezpečnostných výhodách takejto technológie v porovnaní s reflexnými prvkami, ktoré dnes bežne používame“, hovorí profesor Pete Thomas z univerzity Loughborough.
Otázne je aj to, ako ďaleko bude vidieť svietiace pruhy od vozidla, či môžu mať negatívny vplyv na vznik šmyku alebo aká bude ich výdrž v prípade, ak sa budú nabíjať v zimnom období len pár hodín denne.