V Stuttgarte sa rozhodli demonštrovať ekonomiku ich hybridného „éčka“ rekordne hospodárnou jazdou. A aby to bolo ešte príťažlivejšie, nejazdilo sa kdesi na okruhu, ale v reálnej premávke a cez dva kontinenty. Cesta trvajúca 27 hodín odštartovala totiž z marockého mesta Tanger a viedla cez Španielsko a Francúzsko až do Veľkej Británie. Preťala tiež dve časové pásma.
Po prejdení vzdialenosti 1.968 km a dorazení do cieľa, na festival rýchlosti v Goodwoode, ukazoval palubný počítač ešte stále rezervu paliva na 160 km. Celkovo by tak mohol Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid prejsť na jednu nádrž teoreticky až 2.128 km. V porovnaní so sériovou verziou nebolo pritom rekordné vozidlo nijako upravené.
Jediným rozdielom bola príplatková 80-litrová nádrž, ktorú si však môže objednať každý zákazník. V základe je totiž „éčko“ vybavené nádržou s objemom 59 litrov. Ak to prepočítame, priemerná spotreba, ktorú dosiahol za volantom E 300 BlueTec Hybrid britský novinár Andrew Frankel, skončila fantastickým údajom 3,1 litra nafty na 100 km.
Pritom sa jazda nezaobišla bez kopcovitých úsekov, dopravných zápch či náročných teplotných podmienok. Dosiahnutý výsledok dokonca hlboko podliezol oficiálny údaj spotreby od výrobcu. Ten udáva presne 4,1 litra nafty na 100 km, čo je o liter viac. Mercedes-Benz E 300 BlueTec hybrid poháňa štvorvalcový naftový motor 2,1 BiTurbo (150 kW) a elektromotor s výkonom 20 kW.