
Bicykle sú už dávno súčasťou ponuky mnohých automobiliek. Mini je však trochu iné. Jeho kompaktnému imidžu by viac svedčala kolobežka. A presne tú nedávno predstavilo. Volá sa Mini Citysurfer a okrem ľudskej sily ju poháňa aj elektromotor zabudovaný v zadnom kolese. Medzi kolobežkami je to nepochybne „Rolls-Royce“. Alebo poznáte iný podobný dopravný prostriedok s modernými li-ion batériami? Tie si vozí v ráme a ich kapacita stačí na dojazd od 15 do 25 kilometrov.

Elektrický pohon sa aktivuje automaticky po dosiahnutí minimálnej rýchlosti, teda keď sa jazdec s kolobežkou rozbehne. Rýchlosť reguluje akcelerátorom na riadidlách. Ak chce využiť iba vlastnú silu, možno celý elektrický pohon vypnúť a ďalej pokračovať len energiou svalov. O spomalenie sa starajú kotúčové hydraulické brzdy na prednom aj zadnom kolese a navyše brzdný moment samotného elektromotora, ktorý dokáže rekuperovať zotrvačnú energiu späť do batérií.

Citysurfer má celkovú hmotnosť 18 kilogramov. Nie je to málo, no automobilka tvrdí, že po zložení rámu a riadidiel je kolobežku možné zobrať so sebou napríklad do prostriedkov verejnej dopravy alebo naložiť do kufra trojdverového Mini, bez nutnosti sklopenia zadných operadiel. Počas jazdy sa dá pritom kolobežka dobíjať z dvanásťvoltovej zásuvky v aute. Samozrejme, dobíjať akumulátory nie je problém ani z bežných zásuviek. Koľko času však potrebuje na úplné dobitie, Mini neprezradilo.

Víziou automobilky je, že jej kolobežka by mohla slúžiť pre dodatočnú mobilitu, teda napríklad cestou z auta do práce, zmestí sa totiž do výťahov aj do kancelárie. Vhodná je tiež na relax. Maximálna rýchlosť 25 km/h nevyžaduje žiadne špecifické vodičské oprávnenia. O pohodlnú jazdu sa starajú relatívne veľké kolesá so vzduchovými pneumatikami, nastaviteľné riadidlá aj dobíjací držiak na smartfón, vďaka ktorému možno využívať aplikácie Mini Connected.
Či dovedie Mini Citysurfer do série a zaradí ho do zoznamu príslušenstva, v tlačovej správe nespresnilo.