COTY 2015: Európske auto roka má finalistov. Fabia neuspela

V druhom kole ankety Car of The Year 2015 vybrala odborná porota zložená z 54 novinárov z 22 krajín Európy siedmich finalistov. Fabia šancu nedostala. Zato Citroën Cactus alebo VW Passat áno.

16.12.2014 08:45
debata (7)
V aktuálnom ročníku sa o titul uchádzalo celkom... Foto: COTY
COTY 2015 V aktuálnom ročníku sa o titul uchádzalo celkom 31 nový modelov. Len sedem z nich má ešte šancu.

Na ankete sa v tomto ročníku zúčastnilo 31 nových modelov. V skutočnosti ich bolo ale o dva viac. Dôvodom je, že kolínske trojičky Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo kandidovali na spoločnej kandidátke. Francúzsko-japonským modelom to ale už môže byť jedno. Medzinárodná porota vybrala totiž v druhom kole siedmich finalistov a v tomto zozname ich nenájdete. O šancu definitívne prišli napríklad aj Škoda Fabia, Hyundai i20, Nissan Pulsar, Opel Corsa E, Smart Forfour, ale aj prémiové modely Lexus NX, Mercedes-Benz triedy S či hybridné BMW i8.

Renault Twingo. Foto: Renault
Renault Twingo - 2014 Renault Twingo.

Kto teda zvedie súboj o najlepšie auto roka 2015? Zoznam je pomerne pestrý. Ak to zoberieme podľa tried, najmenším a najlacnejším zástupcom je nový Renault Twingo, ktorý prichádza po prvýkrát s motorom vzadu a so zadným náhonom. Otázkou ale potom je, prečo sa do finále nedostal aj nový Smart ForFour, s ktorým má identickú platformu aj techniku. O pár stupienkov vyššie nájdeme originálny crossover Citroën Cactus, ktorý stavil najmä na dizajn a cenu, pretože po technickej stránke žiadne zásadné nóvum neprináša.

Citroen C4 Cactus. Foto: Citroën
Citroen C4 Cactus Citroen C4 Cactus.

Jediné MPV v zozname pochádza z Nemecka. Nové BMW 2 Active Tourer si to zaslúži, aspoň z mníchovského uhla pohľadu. Je totiž prvým BMW s jednopriestorovou karosériou, prvým modelom značky s predným náhonom a k tomu prvým „bavorákom“ s 3-valcoým motorom. Na druhej strane, sú tu aj iní, pre ktorých je takáto technika úplnou samozrejmosťou, no do finále im porota vstupenku neponúkla. A nájdeme tu aj jedno SUV, japonský Nissan Qashqai. Vzhľadom na jeho popularitu, svieži dizajn aj úspornú techniku je to celkom logické.

BMW 2 Active Tourer. Foto: BMW
BMW 2 Active Tourer BMW 2 Active Tourer.
Nissan Qashqai. Foto: Nissan
Nissan Qashqai Nissan Qashqai.

Už menej logiky má postup Fordu Mondeo. Teda vlastne kontroverzný bol aj jeho samotný vstup do súťaže. Pod názvom Fusion sa totiž predáva v USA takmer dva roky, takže je alebo nie je to nové auto? Ale dobre, európska verzia Mondea prichádza na rozdiel od tej americkej po prvýkrát v strednej triede napríklad s trojvalcovým motorom 1,0 EcoBoost. A sú tu aj ďalšie vychytávky, napríklad zadné nafukovacie bezpečnostné pásy. Dosť na to, aby bola jeho prítomnosť v Car of the Year 2015 „legalizovaná“.

Ford Mondeo. Foto: Ford
Ford Mondeo 2014 Ford Mondeo.
Volkswagen Passat 2015. Foto: Volkswagen
Volkswagen Passat 2015 Volkswagen Passat 2015.

Nebude to mať však ľahké, na krk mu bude dýchať celkom nový VW Passat. A ten je technológiami nabitý až po strechu – od virtuálneho prístrojového panelu cez naftové bi-turbo až po alternatívny plug-in hybridný pohon. A ešte je ľahší než jeho predchodca. Karty by však mohol zamiešať aj Mercedes-Benz triedy C so záplavou bezpečnostných technologií a mimoriadne vydareným dizajnom, ktorý mu vyslúžil prezývku „baby S“. Ako ale hovorí historická skúsenosť, drahým prémiovým modelom nebola odborná jury nikdy príliš naklonená.

Mercedes-Benz C. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C.

Definitívne výsledky a meno víťaza sa dozvieme 4. marca v predvečer ženevského autosalónu. Pripomeňme, že vlani sa stal víťazom nový Peugeot 308 pred elektromobilmi BMW i3 a Teslou S.

Finalisti Car of the Year 2015

BMW 2 Active Tourer
Citroën Cactus
Ford Mondeo
Mercedes-Benz C
Nissan Qashqai
Renault Twingo
VW Passat

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Car of the Year #COTY #COTY 2015 #auto roka 2015
Články podľa značiek