VW zaostáva v efektivite za Toyotou. Chce byť pritom prvý

Počet zamestnancov nemeckej automobilky rástol vlani rýchlejším tempom ako jej tržby. Firma tak v efektivite práce stále viac zaostáva za svojím najväčším konkurentom, japonskou Toyotou, ktorú chce pripraviť o vedúce postavenie na svetovom automobilovom trhu.

07.01.2015 12:00
VW Passat - výroba, Emden Foto:
Volkswagen zamestnáva približne o 40 % viac ľudí ako Toyota. Oba koncerny pritom produkujú ročne asi 10 miliónov vozidiel.
debata (2)

Na negatívny trend Volkswagenu v efektivite práce upozornili podľa agentúry DPA experti na automobilový priemysel z University Duisburg-Essen. Volkswagen podľa ich odhadov vlani zvýšil tržby iba o viac ako jedno percento, zatiaľ čo počet zamestnancov koncernu stúpol o takmer štyri percentá na zhruba 594 000 ľudí. Produktivity práce sa tak vraj znížila o dve percentá – na 336 300 eur na osobu.

“Efektivita v koncerne VW sa tým pádom v roku 2014 namiesto zlepšenie zhoršila,“ uviedol automobilový odborník Ferdinand Dudenhöffer. Toyota naproti tomu zamestnáva len 345 000 ľudí, čo zodpovedá necelým 60 % pracovnej sily nemeckého koncernu. Ročný odbyt oboch podnikov sa ale pritom pohybuje okolo desiatich miliónov vozidiel, upozorňuje agentúra DPA.

Volkswagen nedávno oznámil, že v novembri zamestnával rekordných 593 631 ľudí. „Už mnoho rokov sme spoľahlivým a silným motorom zamestnanosti v Nemecku, ale aj v celom rade európskych krajín a mimo Európy,“ upozornil personálny riaditeľ Volkswagenu Horst Neuman. Volkswagen je v súčasnosti z hľadiska predajov najväčšou automobilkou v Európe, a najneskôr v roku 2018 sa hodlá stať najväčšou automobilkou sveta.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Volkswagen #VW #výroba áut
Články podľa značiek