Výroba tradičných londýnskych taxíkov, takzvaných Hackney carriage, ktoré patria ku koloritu britskej metropoly rovnako ako červené autobusy Double-decker, sa skončila v roku 2006. Odvtedy si kus z koláča v londýnskych taxislužbách uchmatla konkurencia. Napríklad Nissan so svojím úspešným taxi na báze dodávky NV200, s ktorým už „obsadil“ New York alebo Barcelonu.
Medzičasom však značku Metrocab postavila na nohy spoločnosť Kamkorp a vlani predstavila úplne nový model. Hoci dizajnom karosérie dlhej 4 905, šírkou 1 800 a výškou 1 925 mm pripomína klasiku, technika prešla kompletnou premenou. Nový Metrocab je totiž elektromobilom s predĺženým dojazdom. Poháňajú ho dva zadné elektromotory s výkonom 2 × 50 kW a litrový benzínový motor s funkciou pohonu generátora.
Ten dobíja akumulátory s kapacitou 12,2 kWh. Toto riešenie má svoje výhody, keďže Metrocab môže využívať všetky bonusy, ktoré sa vzťahujú v Londýne na prevádzku ekologických vozidiel. Prvé kusy už začali brázdiť ulice a vodiči si na novom Metrocabe pochvaľujú nízke prevádzkové náklady aj komfort vzduchového odpruženia. So zapnutým benzínovým motorom sa dojazd predĺži až na 560 km.
V takomto režime spotrebuje Metrocab priemerne necelé štyri litre benzínu. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h, čo však ďaleko prevyšuje potreby jeho určenia. Za nový Metrocab lobuje aj sám starosta Londýna Boris Johnson. Dokonca sa vyjadril, že ide o „majstrovské dielo“ britského strojárstva.