Autosalón Bratislava 2015: Toto je 30 najväčších premiér

Bratislavský autosalón prináša záplavu jarných noviniek. Počet slovenských premiér sa vyšplhal až k číslu 80. My sme vybrali tridsať najdôležitejších. Výstava potrvá do nedele 19. apríla.

15.04.2015 06:00
VW Concept Vision Gran Turismo Foto:
Koncepty sú korením každej výstavy. V bratislavskej Inchebe môžete vidieť aj túto zhmotnenú víziu Volkswagenu inšpirovanú virtuálnym modelom pre počítačovú hru Gran Turismo.
debata (8)

Audi Q7

Druhá generácia luxusného SUV z Bratislavy prichádza po dlhých desiatich rokoch. Stojí na novej platforme MLB Evo, ktorá sa podieľa spolu s rozsiahlym nasadením hliníka na znížení hmotnosti až o 325 kg. Spotreba klesne priemerne až o 26 %. Na začiatku dostane Q7 dva motory – benzínový 3,0 TFS (245 kW) a dieselový 3,0 TDI (160 kW). „Pikoškou“ je natáčanie zadných kolies. Neskôr príde 4-valcová verzia aj plug-in hybrid.

Audi Q7 Foto: Tomáš Andrejčák
Audi Q7 Audi Q7

BMW 1

Facelift priniesol najmenšiemu BMW nielen úplne prepracovanú prednú časť a zadné delené svetlá, ale najmä zmeny pod kapotou. Po BMW 2 Gran Tourer je jednotka druhým BMW, ktoré bude používať nové preplňované 3-valce s objemom 1,5 litra – benzínový s výkonom 80 a dieselový s výkonom 85 kW. Celkovo je však v ponuke až deväť motorov s rozpätím až do 240 kW (M 135i). Okrem 3-valcov možno všetky ostatné verzie kombinovať s 8-stupňovým automatom.

BMW 1 Foto: Tomáš Andrejčák
BMW 1 BMW 1

Citroën Berlingo

Berlingo prešlo modernizáciou. Zvonku je viditeľná prepracovaná predná maska. Vnútri sa objavuje po prvý raz 7-palcový dotykový displej rozhrania s funkciou MirrorLink. Pre viac komfortu a variability ponúka Citroën balík Modutop , ktorým sa Berlingo približuje k triede MPV. Najväčšou novinkou pod kapotou je diesel 1,6 BlueHDi so štart-stop systémom a katalyzátorom SCR. Na výber sú tri výkonové verzie – 55, 74 alebo 88 kW.

Citroen Berlingo Foto: Tomáš Andrejčák
Citroen Berlingo Citroen Berlingo

Citroën C4

Modernizácia exteriéru C4 sa obmedzila len na novú grafiku svetiel s dennými LED diódami, a nové zadné 3D svetlá. V interiéri pribudlo praktické multimediálne rozhranie so 7-palcovým dotykovým monitorom. Najzásadnejšie sú však zmeny pod kapotou, kde sa objavujú nové 3-valce 1,2 PureTech (81, 96 kW) a diesely 1,6 BlueHDI (73, 88 kW). Novinkou je aj automatická 6-stupňová prevodovka Aisin.

Citroen C4 Foto: Tomáš Andrejčák
Citroen C4 Citroen C4

Dacia LS Celebration

Desať rokov od vstupu na západoeurópske trhy oslavuje Dacia limitovanými edíciami LS Celebration. Týkať sa to bude všetkých modelov s výnimkou úžitkového Dokkeru Van. Spoznáte ich podľa modrého laku Cosmos, matných diskov kolies či matných spätných zrkadiel. Modrá farba prenikne aj do interiéru, kde je štandardom klimatizácia, tempomat a multimediálne rozhranie Dacia Media Nav Evolution so 7-palcovým monitorom.

Dacia Duster LS Celebration Foto: Tomáš Andrejčák
Dacia Duster LS Celebration Dacia Duster LS Celebration

DS 5

Luxusný francúzsky hatchback je po facelifte. Priniesol mu novú masku Wings, nové bi-xenóny či nové zadné svetlá a laky karosérie. Po odčlenení divízie DS z vozidla definitívne zmizlo logo Citroënu. V interiéri je menej tlačidiel, ktoré nahrádza 7-palcové rozhranie. Štvorvalec 1,6 THP (121 kW) môže byť odteraz kombinovaný s automatickou 6-stupňovou prevodovkou Aisin. V hre stále zostáva aj diesel-hybrid HYbrid4 s pohonom oboch náprav (147 kW).

DS 5 Foto: Tomáš Andrejčák
DS 5 DS 5

Fiat 500X

Ďalší prírastok rodiny 500 útočí na milovníkov crossoverov. V porovnaní s mnohými z nich však bude disponovať aj pohonom oboch náprav. Vznikol totiž ako dvojča drsného Jeepu Renagade. Ďalšou vychytávkou novinky s dĺžkou 4 250 mm je 9-stupňová automatická prevodovka. Pod kapotou sú benzínové a dieselové 4-valce 1,4 MultiAir (103 kW), 1,6 MultiJet (88 kW) a 2,0 MultiJet (103 kW).

Fiat 500X Foto: Tomáš Andrejčák
Fiat 500X Fiat 500X

Ford Mustang

Americká legenda sa v šiestej generácii zmenila na nepoznanie. Nový Mustang je podstatne ľahší ako jeho predchodca a po 50. rokoch kariéry sa konečne vzdal tuhej zadnej nápravy. Nahrádza ju moderné nezávislé zavesenie. Revolúcia sa udiala aj pod kapotou. Okrem 6-valca 3,7 V6 (pre USA) a mohutného 8-valca 5,0 V8 (307 kW) z radu agregátov Coyotte, zamieri pod kapotu Mustangu po dlhých rokoch opäť 4-valec. Tentoraz však s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva. Motor 2,3 EcoBoost má výkon 231 kW, ktoré posiela na zadné kolesá. Pre oba motory je k dispozícii 6-stupňopvá manuálna alebo 6-stupňová automatická prevodovka.

Ford Mustang Foto: Tomáš Andrejčák
Ford Mustang Ford Mustang

Honda HR-V

Po rokoch sa Honda vracia do segmentu kompaktných crossocerov. Tentoraz je však nové HR-V postavené na platforme novej generácie Hondy Jazz. Z nej zdedí aj centrálne umiestnenú nádrž a systém sklápania sedadiel Magic Seats. V porovnaní s Jazzom je však HR-V výrazne dlhšie (4 290 mm). Pod kapotou bude na výber z dvoch 4-valcov motorov Earth Dreams – dieselového 1,6 i-DTEC (88 kW) a benzínového 1,5 i-VTEC (96 kW). Pohon 4×4 nečakajte.

Honda HR-V Foto: Tomáš Andrejčák
Honda HR-V Honda HR-V

Honda Jazz

Tretia generácia malého Jazzu je na novej platforme s rázvorom 2 530 mm (+ 30 mm). To prinesie viac miesta v interiéri aj nižšiu hmotnosť. Chýbať nebudú ani sklopné a výklopné zadné sedadlá Magic Seats a nádrž umiestnená pod prednými sedadlami. Pod kapotou sa predstaví nový 4-valec 1,3 i-VTEC a kontinuálna prevodovka CVT. Motory s objemom 1,2 a 1,4 litra skončia.

Honda Jazz Foto: Tomáš Andrejčák
Honda Jazz Honda Jazz

Honda Civic Type-R

Najrýchlejší Civic všetkých čias poháňa po prvýkrát dvojlitrový 4-valec 2,0 VTEC Turbo s výkonom 228 kW. Energiu prenáša na predné kolesá cez 6-stupňvý manuál. S trakciou pomáha predné zavesenie Dual Axis Struta a zadné adaptívne tlmiče. V režime R+ zrýchľuje Type-R na stovku za 5,7 sekundy a dosiahne rýchlosť 270 km/h. Všetky aerodynamické úpravy sú podľa Hondy funkčné.

Honda Civic Tpye-R Foto: Tomáš Andrejčák
Honda Civic Tpye-R Honda Civic Tpye-R

Hyundai Tucson

Hyundai nahrádza model ix35 úplnou novinkou so staronovým označením Tucson. V porovnaní s ním je Tucson o 65 mm dlhší a o 30 širší. Pod zadným elektricky ovládaným vekom skrýva batožinový priestor s objemom 513 litrov. Pribudlo multimediálne rozhranie a bezpečnostné asistenty. Pod kapotou bude na výber z piatich pohonných jednotiek – dvoch benzínových a troch dieselových s výkonovým rozpätím od 85 do 135 kW. Veľkou novinkou je dvojspojková prevodovka 7DCT.

Hyundai Tucson Foto: Tomáš Andrejčák
Hyundai Tucson Hyundai Tucson

Jaguar XE

Britská novinka s dĺžkou 4 672 mm vracia ostrovnú šelmu po piatich rokoch do strednej triedy. Postavená je na novej platforme iQ(AL). Až 75 % konštrukcie tvorí hliník, takže ide o najľahší Jaguar všetkých čias. V interiéri má svetovú premiéru laserový head-up displej a rozhranie InControl. Vďaka nemu je možné prostredníctvom smartfónu ovládať niektoré funkcie vozidla aj na diaľku. Pod kapotou sa predstavuje nová generácia úsporných motorov Ingenium.

Jaguar XE Foto: Tomáš Andrejčák
Jaguar XE Jaguar XE

Jeep Renegade

Je výsledkom spolupráce Fiatu a Chrysleru. Jeho talianskym súrodencom je Fiat 500X. Napriek dĺžke len 4 232 mm, ktorá robí z Renegade najmenší Jeep, sa terénu rozhodne nebojí. Vrcholová verzia Trailhawk ďaleko presahuje štandardné schopnosti módnych crossoverov a kompaktných SUV mimo asfaltu. Má svetlú výšku až 220 mm a pohon oboch náprav Select-Terrain. Na výber sú benzínové motory 1,4 E.TorQ (81 kW) a 1,4 MultiAir (103 kW), ako aj diesely 1,6 Multijet (88kW) a 2,0 Multijet (103, 125 kW). Technologickou vychytávkou je 9-stuňový automat.

Jeep Renegade Foto: Tomáš Andrejčák
Jeep Renegade Jeep Renegade

Kia Sorento

Tretia generácia Sorenta sa prevtelila do podoby luxusného SUV. Na dĺžku má až 4 780 mm, čo je o 10 cm viac ako v minulosti. Pomerne konzervatívny exteriér dopĺňa prémiovo zariadená kabína, ponúkajúca až sedem sedadiel. Luxus reprezentujú napríklad vyhrievané a ventilované predné sedadlá či obrovská panoramatická strecha. Pod kapotou pracuje jediný 4-valcový diesel 2,2 CRDi VGT s výkonom 145 kW, so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom 4WD.

Kia Sorento Foto: Tomáš Andrejčák
Kia Sorento Kia Sorento

Kia Rio sedan

Spolu s faceliftom Ria k nám prichádza po prvý raz aj jeho verzia sedan. V 4-dverovej modifikácii sa doteraz predávalo v Európe len v Španielsku a Poľsku. V porovnaní s hatchbackom je sedan dlhší o 325 mm (4 370 mm). Väčšia dĺžka znamená aj viac priestoru v kufri. Jeho objem vzrástol o výrazných 101 litrov na konečných 389. Na výber sú však len dve pohonné jednotky: 4-valec 1,25 CVVT (63 kW) a silnejší agregát 1,4 CVVT (80 kW). Diesely z ponuky vypadli.

Kia Rio Sedan Foto: Tomáš Andrejčák
Kia Rio Sedan Kia Rio Sedan

Land Rover Discovery Sport

Novinka nahradí v ponuke obstarožný Freelander a znamená úplnú revolúciu. V porovnaní s ním je nový model o 90 mm dlhší a ponúka až tri rady sedadiel. Pritom je podstatne ľahší. V porovnaní s Discovery až o neuveriteľných 700 kg! Napriek civilnému dizajnu zvláda brody hlboké 600 mm a stúpanie 45 stupňov. Stará sa o to aj nová generácia 4-valcov Ingeniu ( 110 až 177 kW) a 9-stupňová prevodovka. K tomu pridáva Discovery Sport tradičný systém Terrain Response.

Land Rover Discovery Sport Foto: Tomáš Andrejčák
Land Rover Discovery Sport Land Rover Discovery Sport

Mazda CX-3

Mazda rozširuje ponuku SUV o najmenšieho zástupcu CX-3. Využíva platformu novej Mazdy 2 s rázvorom 2 570 mm, no dĺžkou 4 257 mm ju prerastá o viac ako 21 cm. Rozdiely sú aj pod kapotou. Spoločný majú jediný agregát – novučičký diesel 1,5 Skyactiv-D (77 kW). Ten však CX-3 dopĺňa benzínovým 4-valcom 2,0 Skyactiv-G (88, 110 kW). Silnejší z nich kombinuje s pohonom 4WD, dostupným aj pre diesel.

Mazda CX-3 Foto: Tomáš Andrejčák
Mazda CX-3 Mazda CX-3

Mazda 2

Mazda 2 má už v Japonsku dávno na konte titul auta roka, no do Európy prichádza až teraz. Je to od základu nové auto, ktoré sa odtrhlo od základov Fordu Fiesta. Vidieť to aj na rozmeroch. Na dĺžku má až 4 060 mm, čo je o14 cm viac. Rázvor sa natiahol o osem na 2 570 mm. A to sa Mazde podarilo ušetriť na hmotnosti celých 100 kg! Poháňať ju bude benzínový 4-valec 1,5 Skyactiv –G (55, 66, 85 kW) alebo diesel 1,5 Skyactiv-D (77 kW). Pre benzínový motor je pripravený aj 6-stupňový automat.

Mazda 2 Foto: Tomáš Andrejčák
Mazda 2 Mazda 2

Mercedes GLE Coupé

Stuttgart postaví proti BMW X6 vlastné SUV-kupé. Vychádza z modernizovanej triedy M (GLE), no v porovnaní s ňou má splývavú siluetu kabíny a dĺžku až 4 900 mm, čo je o 10 cm viac. Naopak, na výške ich ubudlo približne 6. Kariéru odštartuje troma motormi – dieselom 350d (190 kW) a dvojicou zážihových 6-valcov 400 (240 kW) a 450 AMG (270 kW). Motory sú kombinované výlučne s 9-stupňovými automatmi 9G-Tronic a pohonom 4Matic.

Mercedes-Benz GLE Coupé Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz GLE Coupé Mercedes-Benz GLE Coupé

Mercedes-Maybach

Maybach ako samostatná značka zaniká. Nahradí ho vrcholová verzia Mercedesu-Benz triedy S s názvom Mercedes-Maybach. V porovnaní s triedou S je Maybach dlhší o 207 mm. Z toho 20 cm pribudlo za stredovými stĺpikmi. I tak je s dĺžkou 5 453 mm kratší ako pôvodná kratšia verzia Maybachu 57. Pribudlo tiež tretie bočné okienko. Na vrchole ostáva 12-valec 6,0 V12 bi-turbo (390 kW), no po prvý raz je k dispozícii aj 8-valec 4,7 V8 (335 kW) navyše s 9-stupňovou prevodovkou.

Mercedes-Maybach Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Maybach Mercedes-Maybach

Mercedes-AMG GT

Nový superšport zo Stuttgartu síce prišiel o krídlové dvere, na výkonoch však určite netratí. Medzigeneračne schudol o 50 kg (1 545 kg) a namiesto atmosférického 6,2-litrového motora dostal 8-valec 4,0 V8 s dvojicou turbodúchadiel (340, 375 kW). Zaujímavosťou je umiestnenie 7-stupňovej dvojspojky Speed Shift pri zadnej náprave (Transaxle). Rozloženie hmotnosti je tak presne 47:53 %. Silnejšia verzia GT S šprintuje na stovku za tri sekundy.

Mercedes-AMG GT Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT

Opel Adam S

V názve mu síce chýba magické „OPC“, no aj prívlastok S robí z tohto miniatúrneho hothatch-u slušné športové náradie. A dáva to najavo aj extrovertným bodykitom. Nechýba kontrastná červená strecha, megalomanské 18-palcové disky či neprehliadnuteľné zadné krídlo. Veď pod kapotou pracuje preplňovaný 4-valec 1,4 Turbo Ecotec s výkonom 110 kW. Ľahkému Adamu to v kombinácii so 6-stupňovým manuálom stačí k pokoreniu hranice 200 km/h a k šprintu na stovku za 8,5 sekundy. Pritom si za svoje adrenalínové služby pýta priemerne len 6,4 litra benzínu na 100 km.

Opel Adam S Foto: Tomáš Andrejčák
Opel Adam S Opel Adam S

Peugeot 208

Po troch rokoch prichádza modernizovaný Peugeot 208. Nová je integrovaná predná maska, nárazník a denné diódy. V ponuke sú nové verzie GT Line a GT by Peugeot Sport. Interiéru dominuje 7-palcové rozhranie. Vo výbave pribudol parkovací asistent či autonómne brzdy. Prechod na Euro 6 znamená príchod 3-valca 1,2 PureTech (81 kW) a dieselov 1,6 BlueHDi (55, 73, 88 kW) so štart-stop systémom. V ponuke je aj úplne nový 6-stupňový automat Aisin.

Peugeot 208 Foto: Tomáš Andrejčák
Peugeot 208 Peugeot 208

Peugeot Partner

Partner prešiel modernizáciou. Zvonku je viditeľná prepracovaná predná maska. Vnútri sa objavuje po prvý raz 7-palcový dotykový displej rozhrania s funkciou MirrorLink. Pre viac komfortu a variability je k dispozícii balík špeciálneho príslušenstva, ktorým sa Partner približuje k triede MPV. Najväčšou novinkou pod kapotou je diesel 1,6 BlueHDi so štart-stop systémom a katalyzátorom SCR. Na výber sú tri výkonové verzie – 55, 74 alebo 88 kW.

Peugeot Partner Foto: Tomáš Andrejčák
Peugeot Partner Peugeot Partner

Renault Espace

Nový Espace prichádza po 12 rokoch. Tomu zodpovedajú aj zmeny. Z MPV sa stal veľký a luxusný crossover s futuristickým dizajnom. Vyrábať sa bude už len v jednej karosárskej verzii, preto má dĺžkou bližšie k pôvodnému Grand Espace (4 850 mm). Interiér ponúkne tri rady sedadiel. Dve zadné možno demontovať alebo sklopiť do podlahy priamo povelom z dotykového rozhrania R-Link. Technologickou vychytávkou je riadenie oboch náprav a nový diesel 1,6 Twin Turbo Energy (118 kW).

Renault Espace Foto: Tomáš Andrejčák
Renault Espace Renault Espace

Renault Kadjar

Po Capture a novom Espace rozšíri Renault ponuku crossoverov o tretieho člena. Dostal názov Kadjar a platformu CMF-C/D z Nissanu Qashqai. V porovnaní s ním však bude o 70 mm dlhší (4 450 mm). V teréne pomôže svetlá výška 190 mm a pohon 4×4. Verzie 2WD dostanú elektronický samosvor Extended Grip. Do kufra sa zmestí 472 litrov batožín. Počítať môžeme s motormi Energy 1,2 TCe, 1,6 TCe a dieselmi 1,5 dCi či 1,6 dCi (85 do 110 kW). K dispozícii bude aj kontinuálna prevodovka X-Tronic.

Renault Kadjar Foto: Tomáš Andrejčák
Renault Kadjar Renault Kadjar

Suzuki Vitara

Vitara nahradí pôvodný crossocver SX4. Dĺžkou 4 175 mm sa tak zaradí pod väčší SX4 S-Cross, s ktorým má rovnakú platformu a techniku. Zaujímavosťou je dvojfarebné lakovanie karosérie. Do kufra sa zmestí 375 litrov batožín, čo je v porovnaní s SX4 o 95 viac. Na výber sú dva motory – benzínový 1,6 VVT (88 kW) s 5-stupňovým manuálom a diesel 1,6 DDiS (88 kW) so 6-stupňovou prevodovkou. Nechýba príplatkový pohon 4×4 AllGrip so štyrmi režimami.

Suzuki Vitara Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Vitara Suzuki Vitara

Škoda Superb

Superb stojí na platforme MQB s rázvorom až 2 841 mm. Aj dĺžkou (4 861 mm) a šírkou (1 864 mm) prekonáva Passat. Interiér ponúka najviac priestoru v strednej triede, a to platí aj o kufri s objemom 625 litrov. Pritom je o 75 kg ľahší. Batožinový priestor sa skrýva pod elektricky výklopným vekom. Z ponuky zmizol 6-valec 3,6 FSI, výkonu je však viac. Štvorvalce 1,4 TSI, 1,8 TSI, 2,0 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI ponúkajú od 88 do 206 kW. K dispozícii sú prevodovky DSG aj pohon 4×4. Superb je prvou Škodou s adaptívnymi tlmičmi.

Škoda Superb Foto: Tomáš Andrejčák
Autosalón Bratislava - 2015 Škoda Superb

VW Caddy

Kým VW Touran štartuje novú éru na platforme MQB, jeho úžitková verzia Caddy ostáva aj po 11 rokoch na starých základoch. Podstúpila však radikálnu revíziu. Caddy, označovaný za štvrtú generáciu, osviežuje exteriérový facelift a najmä úplne nový interiér s kvalitnejšími materiálmi a vybavením. Prichádzajú tiež nové bezpečnostné prvky v podobe adaptívneho tempomatu, núdzových bŕzd City Brake či parkovací asistent. Kompletne nová je zostava motorov. Tie benzínové zastupuje 3-valec 1,0 TSI (62kW) a 4-valec 1,4 TSI (92 kW). Naftový dvojliter 2,0 TDI má výkon od 55 do 110 kW. V ponuke bude pohon 4×4 aj prevodovky DSG.

Volkswagen Caddy Foto: Tomáš Andrejčák
Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Autosalón Bratislava 2015
Články podľa značiek