Peugeot už čoskoro uvedie na trh modernizovaný model 208. Pozornosť sa preto k nemu snaží pritiahnuť rekordnou ekojazdou, ktorú jeho novinka absolvovala na skúšobnom okruhu automobilky v Belchamp vo Francúzsku. A to za účasti komisárov UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Na test vybral Peugeot jeho najúspornejšiu sériovú verziu 1,6 BlueHDi (73 kW) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Okrem štart-stop systému bolo vozidlo vybavené aj balíkom úsporných opatrení „Très Basse Consommation“, ktorý obsahuje aerodynamický paket so zadným spojlerom zlepšujúcim aerodynamiku a pneumatikami Michelin Energy Saver+ s ultranízkym valivým odporom. Bežne udáva výrobca spotrebu tri litre nafty na 100 km. Testovacím jazdcom sa však podarilo zredukovať apetít o celú tretinu. Vozidlo prešlo na jednu 43-litrovú nádrž nafty presne 2 152 km, čo znamená priemer rovné dva litre na 100 km.

Celá jazda trvala 38 hodín a po jej skončení Peugeot prehlásil, že dosiahol nový rekord v spotrebe na dlhé trate. V tlačovej správe však chýba slovíčko „svetový“, takže nie je isté, o čo vlastne ide. V každom prípade, prejsť na jednu nádrž viac ako 2 000 kilometrov je úctyhodný výkon, aj keď nešlo práve o reálne podmienky. Vozidlo totiž krúžilo ustálenou rýchlosťou po uzavretom okruhu bez zbytočného brzdenia či zrýchľovania. Zastavilo len každé tri-štyri hodiny z dôvodu výmeny jazdcov.
Predpokladáme tiež, že počas jazdy nebola použitá klimatizácia, ventilátor ani zapnuté svetlá či iné elektrické spotrebiče, ktoré by zaťažovali batériu zbytočným odberom. Z jednoduchého prepočtu nám tiež vychádza, že testovací jazdci sa príliš neponáhľali. Priemerná rýchlosť vychádza aj so zastávkami na 56,6 km/h. To síce nie je ďaleko od priemeru v bežnej premávke, v nej je však musíte počítať s ustavičným brzdením a akceleráciou.
Mimochodom, Peugeot 208 sa vyrába okrem Francúzska aj v Trnave. A vyrobený tu bol aj exemplár, s ktorým Peugeot absolvoval rekordnú jazdu.