Vo februári sa Seat Leon Cupra SC stal oficiálne najrýchlejšou sériovou predokolkou na okruhu Nürburgring. Teda ak si nevšímame výsledok Renaultu Mégane R.S. Trophy-R, ktorý vznikol len v limitovanej edícii, a tiež nepočítame čas novej Hondy Civic Type-R, ktorej výsledok nebol zatiaľ oficiálne potvrdený. Seatu Leon Cupra SC sa podarilo absolvovať okruh za 7 minút, 58 sekúnd a 4 desatiny. Lenže teraz postavil Seat na štart kombi verziu Leon Cupra ST, a čuduj sa svete, tá dokázala čas o 27 cm kratšieho a o 45 kg ľahšieho hatchbacku prekonať.
Okruhoví komisári mu namerali 7 minút a rovných 58 sekúnd. Ako je to možné? Španielsky pilot Jordi Gené, ktorý stojí za oboma rekordmi, vysvetľuje štyri desatiny sekundy v prospech kombi lepšou aerodynamikou a lepším vyvážením. „V rýchlych zákrutách je zadná náprava ST progresívnejšia a maximálna rýchlosť je vyššia vďaka lepšej aerodynamike karosérie. Čo sme stratili na výjazdoch z niektorých zákrut, sme dobehli na šikanách a rovinkách.“ Výkon Seatu je naozaj obdivuhodný, ale tešiť sa zo zlata asi nebude dlho. Honda Civic Type-R má totiž okruh Nürburgring zvládnutý za 7 minút a 50 sekúnd, aj keď zatiaľ len neoficiálne. No ostrý štart je už za rohom.
Každopádne o titul najrýchlejšieho sériového kombi na severnej slučke len tak ľahko Leon nepríde. V tejto kategórii totiž porazil neporovnateľne silnejších hráčov. Na jeho relatívne skromných 280 koní (206 kW) nestačilo Audi RS4 Avant, Audi RS6 Avant a dokonca ani BMW M5 Touring! A len tak pomimo, Leon Cupra ST dal svojím časom na frak aj Porsche Boxster S. Jediným vážnym adeptom na triumf v triede kombi je preto nový Golf R Variant so zásobou 221 kilowattov a pohonom oboch náprav 4Motion. Štvorkolka ho však na druhej strane diskvalifikuje v triede predokoliek.