Možno si naň ešte spomínate. Škoda 706 RTO brázdila naše cesty od päťdesiatych až do začiatku osemdesiatych rokov. A nielen tie. Vyvážala sa aj do krajín bývalého východného bloku vrátane Kuby. Takže môžeme hovoriť o medzinárodnom úspechu. Tento univerzálny autobus vyrábala Karosa Vysoké Mýto v spolupráci s LIAZ-om a spoločnosťou SVA. Predstavil sa v roku 1956 a na linkách vydržal celých osemnásť rokov.
A hoci išlo o posledný model Škody odvodený z nákladných modelov, čo prezrádzal rámový podvozok a motor vpredu, jeho dizajn si získal obrovské sympatie. Okrem mestských verzií MTZ a prímestských verzií KAR vznikali aj nádherné luxusné diaľkové autokary RTO Lux so sklenou prednou časťou kabíny a strešnými okienkami nad sedadlami cestujúcich. Autobus s dĺžkou 10 870 mm poháňal 12-litrový 6-valec s výkonom 160 koní a krútiacim momentom 686 Nm.
Dokazuje to aj 706 RTO v prímestskej verzii KAR, ktorá sa nedávno objavila v predaji. Nepatrí k najstarším kúskom, vznikla v roku 1972, teda len dva roky pred skončením produkcie, no napriek tomu sa jej cena vyšplhala do závratnej výšky. Ak sa chcete stať majiteľom tejto legendy, pripravte si rovných 3 950 000 českých korún, teda približne 144 000 eur. To je suma minimálne trikrát vyššia, ako by ste zaplatili za nový Superb v najdrahšej výbave. Ide teda nepochybne o najdrahšiu škodovku všetkých čias.
Dobrou správou je, že autobus bol kompletne zrenovovaný, a to do poslednej skrutky. Takže je možno v lepšom stave, ako keď zišiel pred 43 rokmi z liniek Karosy. A keďže ide o novšiu verziu, motor má výkon až 150 kW. Podľa údajov v inzeráte, ktorý sa objavil na českom serveri rajveteranu.cz, má tento vzácny kus najazdených len 1 000 km, teda od renovácie. A vyzerá naozaj fantasticky. Vnútri akoby sa zastavil čas. Červené koženkové sedadlá lákajú na poriadny výlet.