Najdrahšia Škoda? Autobus 706 RTO. Chcú zaň 144 000 eur!

31.05.2015 07:00
Škoda 706 RTO Kar
Nádherne zrenovovaný autobus 706 RTO v prímestskej verzii KAR vyzerá, akoby práve zišiel z výrobných liniek. No v rodnom liste má zapísaný rok 1972. Autor:

Slávny autobus zo šesťdesiatych rokov prešiel kompletnou renováciou. Cenou poráža aj najznámejšie veterány českej Škody. Za túto sumu by ste si totiž mohli dopriať napríklad totálne „nabúchaný“ Mercedes-Benz triedy S.

Možno si naň ešte spomínate. Škoda 706 RTO brázdila naše cesty od päťdesiatych až do začiatku osemdesiatych rokov. A nielen tie. Vyvážala sa aj do krajín bývalého východného bloku vrátane Kuby. Takže môžeme hovoriť o medzinárodnom úspechu. Tento univerzálny autobus vyrábala Karosa Vysoké Mýto v spolupráci s LIAZ-om a spoločnosťou SVA. Predstavil sa v roku 1956 a na linkách vydržal celých osemnásť rokov.

A hoci išlo o posledný model Škody odvodený z nákladných modelov, čo prezrádzal rámový podvozok a motor vpredu, jeho dizajn si získal obrovské sympatie. Okrem mestských verzií MTZ a prímestských verzií KAR vznikali aj nádherné luxusné diaľkové autokary RTO Lux so sklenou prednou časťou kabíny a strešnými okienkami nad sedadlami cestujúcich. Autobus s dĺžkou 10 870 mm poháňal 12-litrový 6-valec s výkonom 160 koní a krútiacim momentom 686 Nm.

Dôkladnosť renovácie dokazuje aj interiér s...
Dôkladnosť renovácie dokazuje aj interiér s bezchybným koženkovým čalúnením. Autor: rajveteranu.cz
Nebola to však žiadna raketa. Mestské verzie s „krátkymi“ prevodovkami dosahovali maximálnu rýchlosť 65 km/h a prímestské a diaľkové verzie s dlhšími prevodmi sa rozbehli maximálne na 85 km/h. Spotreba sa pohybovala od 22 do 28 litrov nafty. Po ukončení výroby v roku 1974 slúžili ešte dlhé roky. Posledné kusy skončili službu až začiatkom osemdesiatych rokov, a to už mali najazdené státisíce kilometrov. Zohnať dnes exemplár v dobrom stave nie je preto jednoduché a už vôbec nie lacné.

Dokazuje to aj 706 RTO v prímestskej verzii KAR, ktorá sa nedávno objavila v predaji. Nepatrí k najstarším kúskom, vznikla v roku 1972, teda len dva roky pred skončením produkcie, no napriek tomu sa jej cena vyšplhala do závratnej výšky. Ak sa chcete stať majiteľom tejto legendy, pripravte si rovných 3 950 000 českých korún, teda približne 144 000 eur. To je suma minimálne trikrát vyššia, ako by ste zaplatili za nový Superb v najdrahšej výbave. Ide teda nepochybne o najdrahšiu škodovku všetkých čias.

Ako ilustruje snímka, starý autobus bol...
Ako ilustruje snímka, starý autobus bol rozobraný do poslednej skrutky. Autor: rajveteranu.cz

Dobrou správou je, že autobus bol kompletne zrenovovaný, a to do poslednej skrutky. Takže je možno v lepšom stave, ako keď zišiel pred 43 rokmi z liniek Karosy. A keďže ide o novšiu verziu, motor má výkon až 150 kW. Podľa údajov v inzeráte, ktorý sa objavil na českom serveri rajveteranu.cz, má tento vzácny kus najazdených len 1 000 km, teda od renovácie. A vyzerá naozaj fantasticky. Vnútri akoby sa zastavil čas. Červené koženkové sedadlá lákajú na poriadny výlet.

Škoda 706
		RTO
		Kar

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vetarán #RTO #706 RTO #atobus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 3. 2017zlacnenie1.132 €zlacnenie1.268 €
20. 3. 2017zlacnenie1.137 €zlacnenie1.273 €
13. 3. 2017zlacnenie1.153 €zlacnenie1.289 €
6. 3. 2017zlacnenie1.169 €zlacnenie1.307 €
27. 2. 2017zlacnenie1.172 €zlacnenie1.319 €
20. 2. 20171.173 €1.331 €
13. 2. 2017zdraženie1.173 €zdraženie1.331 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk