Už budúci rok chcel Qoros spustiť veľkú európsku ofenzívu, a to minimálne s troma novými modelmi. Po teste „homologizačnej logistiky“ prostredníctvom jediného slovenského dílerstva v krajinách EÚ mal v pláne zaútočiť priamo na najväčšiu automobilovú veľmoc Európy – Nemecko. Nič také sa ale diať nebude. Nový šéf Qorosu Phil Murtaugh škrtá megalomanské plány svojho predchodcu Volkera Steinwaschera jedna radosť.

„Európsky trh je pre nás veľmi, veľmi dôležitý. Ale nie dnes ani zajtra,“ povedal pre nemecký denník WirtschaftsWoche. A to je v absolútnom rozpore s tým, čo Qoros sľuboval ešte pred necelým rokom. Dôvody sú viac než vážne. Nejde len o akési oklieštenie európskych ambícií, ale o boj o prežitie. Qorosu sa totiž nedarí ani na domácom trhu. V Šanghaji vybudoval supermodernú fabriku s kapacitou 150 000 až 300 000 áut ročne, no vlani, v prvom roku predaja, sa pre jeho modely rozhodlo v miliardovej Číne len zanedbateľných 7 000 zákazníkov!
Projekt financovaný investičnou spoločnosťou Israel Corporation a čínskou automobilkou Chery Automobile tak dostáva poriadne trhliny. Qoros sa musí rozbehnúť najprv v Číne, kde stále buduje dílerskú sieť a ak nepadne na kolená, môže pomýšľať aj na iné trhy. Na skutočnosti, že Qoros 3 je najlepšie čínske auto, to však nič nemení. Nič sofistikovanejšie a bezpečnejšie z autorského vývoja v tejto krajine sa zatiaľ neobjavilo. Spomeňme len zisk piatich hviezdičiek z testov Euro NCAP a titul najbezpečnejšieho auta za rok 2013.