Mercedes-Benz: Motory V8 zachováme za každú cenu

Šéf vývoja Mercedesu-Benz Thomas Weber nedávno upokojil priaznivcov stuttgartskej hviezdy, najmä tých, čo holdujú divízii AMG. Downsizingu sa síce Mercedes neubráni, ale zachovať 8-valcové motory chce za každú cenu.

24.07.2015 16:00
Mercedes AMG-GT - motor Foto:
Mercedes-Benz 8-valce zachová. Budú mať však menší objem a väčšie, prípadne elektricky poháňané turbodúchadlá. Počíta tiež s pomocou systému KERS pre krátkodobé zvýšenie výkonu.
debata (3)

Downsizing, teda zmenšovanie objemu motorov, je všeobecný trend. Nevyhli sa mu z dôvodu škrtenia emisií ani prémiové značky, ktoré presedlali na menšie motory, v extrémnom prípade, ako napríklad BMW, dokonca na 3-valce. Dvanásťvalce či 8-valce sa teda pomaly stávajú raritou. Nedávno sa však Thomas Weber, šéf vývoja Mercedesu-Benz, doslovne vyjadril, že stuttgartská značka je pripravená zostať aj naďalej pri 8-valcoch.

Potešilo to najmä priaznivcov divízie AMG, ktorá vyrába vysokovýkonné deriváty Mercedesov a k tomu bonbónik v podobe Mercedesu-AMG GT, pri ktorom si len ťažko predstaviť 6-valcový či dokonca 4-valcový motor. Weber však naznačil, že hoci počet valcov zostane, technika bude zásadne odlišná. „Atmosférické motory nemajú šancu. Štýl bude iný, prídu väčšie a účinnejšie turbodúchadlá,“ spresnil Weber. V preklade to znamená, že novodobé 8-valce Mercedesu dostanú výkonnejšie elektrické preplňovanie a menší objem.

Tento trend sa už napokon začal aj v samotnej divízii AMG. Jej motory mali najprv objem 6,3, neskôr 5,5 litra a dnes sú bežné motory so zdvihovým objemom zmenšeným na štyri litre vrátane superšportu AMG GT. Tam sa však znižovanie objemu pravdepodobne nezastaví. „Kam až môže siahať zmenšovanie objemu 8-valcov? To zatiaľ neviem,“ povedal na túto tému Weber. V každom prípade tým ďalší downsizing skôr potvrdil, ako vyvrátil.

A podľa jeho slov máme počítať aj s pomocou elektriny, nie však vo forme hybridnej technológie, ktorá je pre potreby športových áut AMG príliš ťažká. „Je tu priestor skôr pre niečo, čo bude krátkodobo uchovávať energiu a v potrebnej chvíli pridávať výkon. Práve F1 by pre nás mohla byť príkladom.“ Nepriamo tak odkazuje na systém KERS. Na hutný prejav burácajúceho veľkoobjemového 8-valca tak môžeme v budúcnosti zabudnúť. No zaplať pánboh aj za osem malých valcov, ktoré budú mať vždy kultivovanejší chod než 6-valce.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #AMG #Mercedes-AMG
Články podľa značiek