Volkswagen už v roku 2007 vyhlásil, že sa chce stať najväčším automobilovým koncernom planéty. To mal pred sebou ešte dlhú cestu, pretože na víťazov sa pozeral z tretieho miesta. Jednotkou bol totiž americký General Motors pred Toyotou. Japonská automobilka zmenila skóre o rok neskôr, keď skoncovala so sedem desaťročí trvajúcim kraľovaním amerického automobilového gigantu. GM sa dostalo na čelo ešte v roku 2011, ale len z dôvodu zemetrasení a prívalových vĺn cunami, ktoré zastavili výrobu závodov Toyoty na severovýchode Japonska. Na pozícii Volkswagenu to však nič nezmenilo. Ten stále zaostával na tretej priečke.
Teraz sa však zdá, že nemecký koncern je kúsok od cieľa, aj keď voči pôvodným plánom s päťročným meškaním, ktoré spôsobila finančná kríza. Za prvých šesť mesiacov tohto roka predal totiž 5,04 milióna áut, kým Toyota „len" 5,02 milióna. Obaja súperi však v medziročnom porovnaní strácali. Volkswagen padol v celosvetových predajoch o 0,5 % a Toyota až o 1,5 percenta. Stratu Toyoty má na svedomí najmä pokles odbytu v Japonsku a na rozvojových trhoch. Volkswagen zas strácal v Číne, no tento pokles dokázal kompenzovať rekordnými predajmi v Európe a zlepšením pozície v USA, kde jeho predaje vzrástli o 2,4 %.
Tretie miesto v rebríčku patrí americkému General Motorsu, ktorý za prvých šesť mesiacov predal 4,86 milióna nových áut. Tiež sa však musel vyrovnávať s poklesom odbytu o 1,2 percenta. Ako bude vyzerať rebríček po bilancii celého roka 2015, sa však nikto neodvažuje predpovedať, keďže náskok Volkswagenu pred Toyotou je zatiaľ zanedbateľný. Okrem problémov v Číne, kde nedokáže nájsť odpoveď na lacné ázijské crossovery, má navyše klesajúce registrácie aj v Japonsku a na kolabujúcom ruskom trhu. Toyota naproti tomu zvýšila čínske registrácie len v minulom mesiaci o 42 %. V USA tiež boduje s novými SUV Lexus NX a Toyotou RAV4. Takže karta sa v nasledujúcich mesiacoch môže ešte obrátiť.