Autosalón Frankfurt 2015: Sériové premiéry - od Alfy po Lexus

Najväčší európsky autosalón je v plnom prúde. Mnohé jeho novinky sme sa vám snažili predstaviť v predstihu. No malá rekapitulácia iste nezaškodí. A navyše, viacerí výrobcovia si ponechali najväčšie tajomstvá až do otvorenia výstavy. Tu sú.

19.09.2015 07:00
debata (1)
Na 66. ročníku frankfurtského autosalónu... Foto: IAA
IAA 2015 - logo Na 66. ročníku frankfurtského autosalónu predstavujú automobilky viac ako 130 premiér.

Zdá sa, že po kríze automobilového trhu v Európe z roku 2008 nie je ani chýru ani slychu. Predaj áut rastie prakticky vo všetkých krajinách starého kontinentu. A vidieť to aj na účasti automobilových výrobcov vo Frankfurte nad Mohanom. Časy, keď viacerí škrtali výdaje na salóny, sú preč. Tohtoročná motoršou v hesenskej metropole je nabitá do posledného voľného miesta. A nie je ho málo. Vystavovatelia zo štyridsiatich krajín majú k dispozícii 30 000 metrov štvorcových. Z renomovaných producentov chýba len Volvo, ktoré sa rozhodlo navštevovať výlučne Detroit, Ženevu a Šanghaj. Počet výstavných premiér presahuje stovku. My vám prinášame tie najdôležitejšie.

Alfa Romeo Giulia: Nová nadej Alfy

Novú nádej Alfy Romeo ukázali Taliani už začiatkom leta. Rodila sa v prísnom utajení a na úplne čistom hárku papiera. Jej cieľ je jasný – podkúriť po rokoch zavedeným prémiovým hráčom ako BMW 3, Mercedesu-Benz C či Audi A4. Aj preto prechádza Giulia na zadný náhon.

Alfa Romeo Giulia Foto: IAA
Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia

Športový sedan sa však zatiaľ predstavuje len vo vrcholovej verzii Quadrifoglio Verde s preplňovaným 6-valcom od Ferrari. Bude mať neuveriteľných 375 kW a 600 Nm krútiaceho momentu, čo znamená v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkou šprint na stovku za 3,9 sekundy a maxímálku 309 km/h! Neskôr budú nasledovať slabšie modifikácie. Zaujímavosť Giulie QV je aj aktívna aerodynamika s prestaviteľným predným „splitterom“.

Audi A4: Evolučný dizajn, nová technika

Exteriérom na to nevyzerá, ale nová generácia Audi A4 je od podlahy novým autom. Postavili ju na platforme MLB Evo, čím sa líši od Passatu či Octavie. Na váhe ušetrili v Ingolstadte až 120 kg. Pritom je A4 o 25 mm dlhšie a o 14 širšie. Koeficientom odporu vzduchu Cx 0,23 patrí k rekordérom. V ponuke bude sedan aj kombi Avant.

Audi A4 Foto: IAA
Audi A4 Audi A4

Po sklopení sedadiel ponúkne až 1 510 litrov. V interiéri nájdeme virtuálny kokpit s 12,3-palcovým displejom. Najväčšou novinkou pod kapotou je 4-valec 2,0 TFSI (140 kW) pracujúci v Millerov cykle. Na výber bude spočiatku päť motorov s výkonom od 110 do 185 kW. Na vrchol sa postaví ostrá verzia S4 s motorom 3,0 TFSI (260 kW). Na stovku zrýchli za 4,7 sekundy.

Bentley Bentayga: Nový kráľ SUV jazdí cez tristo

Bentley prichádza s historicky prvým SUV. A mieri rovno na Olymp. Bentayga bude totiž najrýchlejším, najvýkonnejším a najluxusnejším sériovým SUV planéty. Postavené je na platforme MLB W Evo Plus, podobne ako Audi Q7. V porovnaní so svojim „mainstreamovým“ súrodencom je však väčšie. Na dĺžku má 5 141, na šírku 1 998 a na výšku 1 742 mm.

Bentley Bentayga Foto: IAA
Bentley Bentayga Bentley Bentayga

Z davu však vytŕča najmä 12-valcovým srdcom, ktoré koncern VW predstavil len nedávno na konferencii vo Viedni. Za pomoci dvoch turbodúchadiel a priameho aj nepriameho vstrekovania dáva ohromných 447 kW a 900 Nm krútiaceho momentu. S osemstupňovým automatom akceleruje potom tento kolos na stovku za 4,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 301 km/h. Pohon 4×4 má až osem režimov. O luxuse nepochybujte. Za všetko hovorí pikniková súprava v kufri. bar či chladnička. Bentayga bude vyrábaná čiastočne v Bratislave a finalizovaná v britskom Crewe.

BMW 7: Parkuje aj bez vodiča

Mníchov vytiahol dlhoočakávanú zbraň proti Mercedesu-Benz triedy S. A dal si záležať. Jeho vlajková loď radu 7 šiestej generácie prináša technológie, ktoré sa v automobilovom priemysle objavujú vôbec po prvý raz. Dokáže napríklad parkovať bez vodiča za volantom. Ovláda sa vtedy kľúčom s displejom. Unikátne je aj nasadenie karbónových komponentov CFRP v skelete karosérie Carbon Core, vďaka ktorým je novinka medzigeneračne o 130 kg ľahšia. Základ má na váhu len 1 725 kg.

BMW 7 Foto: IAA
BMW 7 BMW 7

Pritom je nové BMW 7 mierne väčšie. Na dĺžku má 5 098 mm. K dispozícii bude aj predĺžená verzia Long s dĺžkou až 5 238 mm. Systém iDrive je vybavený po prvý raz dotykovou obrazovkou a ovládaním gestami. Na výber je diesel 730d (195 kW) alebo dva benzínové motory 740i (240 kW) a 8-valec 750i (330 kW). Neskôr príde plug-in hybrid 740e (240 kW) so spotrebou 2,2 litra.

BMW X1: V základe je predný náhon!

Nová generácia X1 znamená veľký zlom. V porovnaní s tou prvou je totiž postavená na platforme UKL1 s priečne uloženými motormi a predným náhonom. Požičala si ju z modelov Mini, podobne ako dvojičky BMW 2 Active Toure/Gran Tourer. Nové usporiadanie pohonu znamená viac miesta v kabíne, a to napriek zmenšeniu dĺžky o 38 mm a rázvoru až o 90 mm. Zato je X1 širšie a až o 53 mm vyššie.

BMW X1 Foto: IAA
BMW X1 BMW X1

Na pohon budú k dispozícii len dvojlitrové štvorvalce. Benzínovú ponuku zastúpia verzie sDrive20i, xDrive20i (141 kW) a xDrive25i (170 kW), zatiaľ čo naftovú paletu tvoria verzie sDrive18d (110 kW), xDrive20d (140 kW) a xDrive25d (170 kW). Absolútna väčšina motorov s výnimkou sDrive18d je spriahnutá s 8-stupňovým automatom. Okrem verzií s Drive20i a sDrive18d je pohon 4×4 štandardom. Neskôr sa očakávajú aj úsporné trojvalce.

Borgward BX7: Návrat s trpkou príchuťou

Nové SUV je asi najväčším exotom autosalónu vo Frankfurte. Ide totiž o comeback nemeckej značky, ktorá zanikla v roku 1961. O jej zmŕtvychvstanie sa postaral vnuk zakladateľa automobilky Christian Borgward za výdatnej pomoci čínskeho kapitálu, konkrétne čínskeho výrobcu úžitkových vozidiel Focus. Na projekte spolupracovali viaceré zvučné mená z automobilovej brandže, napríklad Einar Hareid, bývalý dizajnér Mercedesu a Saabu.

Borgward BX7 Foto: IAA
Borgward BX7 Borgward BX7

Výsledkom je stredne veľké SUV poháňané preplňovaným 4-valcovým dvojlitrom (165 kW) a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Systém 4×4 zabezpečuje lamelová spojka BorgWarner. Priestranný interiér ponúkne tri rady sedadiel, čo je v Číne veľmi populárne. Prekvapením je množstvo moderných asistenčných systémov. Borgward sa však dostane najprv na čínsky trh, kde sa bude aj vyrábať. V Európe nie sú jeho šance napriek megalomanským ambíciám príliš veľké. Automobilka chce totiž časom produkovať až 500 000 áut ročne!

Dacia Duster Urban Explorer: Viac štýlu a výbavy

Dacia sa zo svojich noviniek vystrieľala už vlani a juhoamerický pikap Duster Oroch do Európy zatiaľ nepriviezla. Takže hlavnou novinkou Frankfurtu sa stali nové limitované edície Dusteru. Prvou je Duster Edition s čiernymi 16-palcovými diskami kolies, novým lakom Altai Green a čalúnením Silicon Black alebo Féderer Grey.

Dacia Duster Urban Explorer Foto: IAA
Dacia Duster Urban Explorer Dacia Duster Urban Explorer

V sérii nájdete aj paket Média-Nav Evolution s navigáciou, kompatibilitou so smartfónmi a internetovými aplikáciami. K dispozícii je tiež cúvacia kamera. Tá bude v sérii druhej edície Urban Explorer s plastovou ochranou karosérie a podvozku, so strešnými nosičmi a zatmavenými oknami. Edície budú dostupné so všetkými agregátmi.

DS 4: Náhla zmena identity

Luxusná divízia Citroënu predstavila modernizovaný hatchback DS 4, vyrábaný od roku 2011. Ten dostal už pred časom nové dielové motory BlueHDi a preplňovaný 3-valec 1,2 PureTech. Teraz prišli na rad aj vizuálne zmeny. Je tu úplne nová predná maska, z ktorej definitívne zmizlo logo Citroënu, zato pribudli full-LED svetlá a dvojfarebný lak karosérie.

DS 4 Foto: IAA
DS 4 DS 4

Najväčšou novinkou je však verzia DS 4 Crossback, ktorá mieri do triedy populárnych crossoerov, aj keď len s konvenčnou karosériou 5-dverového hatchbacku. Terénny tuning však DS priniesol o 30 mm zvýšený podvozok, plastové lemy blatníkov či decentné úpravy nárazníkov. So štvorkolkou nerátajte. Citroën sľubuje aspoň zlepšenú trakčnú kontrolu elektronickými zásahmi bŕzd.

Ferrari 488 Spider: Najrýchlejšie kabrio z Maranella

Pol roka po premiére kupé 488 GTB prichádza na rad otvorená verzia Spider. Z dôvodu vystuženého podvozku je ťažšia o 50 kg. Tak ako predchádzajúci model 458 Spider používa skladaciu strechu z hliníka. Na premenu z kupé na kabriolet potrebuje Spider presne 14 sekúnd. Novinkou je elektricky ovládaný sklenený deflektor, nastaviteľný v troch polohách, ktorý znižuje turbulencie v interiéri.

Ferrari 488 Spider Foto: IAA
Ferrari 488 Spider Ferrari 488 Spider

Centrálne uložený vidlicový 8-valec s objemom 3,9 litra je vybavený dvojicou turbodúchadiel, vďaka ktorým dáva úžasných 492 kW a 760 Nm krútiaceho momentu. To robí zo 488 Spider najrýchlejší otvorený model z Mranella. Na stovku šprintuje za tri sekundy a 200 km/h má na tachometri za 8,7 sekundy, čo je len o dve desatiny viac v porovnaní s ľahším a aerodynamickejším kupé. Maximálna rýchlosť je 325 km/h.

Fiat 500: 1800 „tajných“ zmien

Fiat bol pri modernizácii novodobej päťstovky veľmi opatrný, a to aj napriek tomu, že ju vyrába prakticky bez zmien už od roku 2007. Vidieť to na facelifte, ktorý sa dotkol v podstate len nárazníkov a svetiel. Tie predné môžu byť teraz vybavené xenónmi a dennými diódami. Nová je aj grafika zadných svetiel.

Fiat 500 Foto: IAA
Fiat 500 Fiat 500

K dispozícii je 13 rôznych farieb laku, z toho sedem pastelových a päť metalických. Fiat však hovorí až o 1 800 zmenách. Tie sa však týkajú najmä interiéru. V kabíne nájdeme nové sedadlá a kompletne prepracovanú palubnú dosku s rozhraním UconnectTM s 5-palcovou obrazovkou. Prístrojový panel môže byť tiež tvorený displejom. Paleta motorov ostáva nezmenená. V ponuke je 4-valec 1,2 8v (51 kW), preplňované 2-valce 0,9 TwinAir (62, 77 kW) a diesel 1,3 MultiJet (70 kW).

Ford Focus RS: Konečne so štvorkolkou

Prvé správy o najrýchlejšom Focuse sa objavili už začiatkom roka, no na premiéru si musel počkať až do jesene. Pri Forde napokon takéto tempo neprekvapuje. Tento raz sa ale je na čo tešiť. Technologicky pôjde o veľkú zmenu. Nie náhodou ho mnohí porovnávajú s legendárnym Escortom Coswort z deväťdesiatych rokov. Pôvodný 2,5 litrový päťvalec dostal „padáka“. Nahradil ho podstatne ľahší 4-valec 2,3 EcoBoost z Mustangu s výkonom vyladeným až na 257 kW, čo je viac než ponúka napríklad Golf R.

Ford Focus RS Foto: IAA
Ford Focus RS Ford Focus RS

Za zmienku stojí aj krútiaci moment 440 Nm. Ten prenáša Focus RS cez 6-stupňový manuál, čo je dnes takmer raritou. Úžasnou správou je aj návrat štvorkolky, tentoraz permanentnej s dvojicou elektronicky riadených lamelových spojok. S takouto výzbrojou šprintuje Focus RS na sovku za 4,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 265 km/h.

Hyundai i20 Active/i20 N: Pre terén aj okruhy

Móda crossoverov zaviala nový kórejský hatchback do terénu. Nová verzia i20 Acive sa môže totiž pochváliť zvýšeným podvozkom o 20 mm a plastovou ochranou prahov či nárazníkov. To by malo pomôcť i20 zvládať nástrahy mestskej džungle aj ľahšieho terénu. Pod kapotou sa objavuje novučičký preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDi s výkonom 74 alebo 88 kW.

Hyundai i20 Active Foto: IAA
Hyundai i20 Active Hyundai i20 Active

Pre vyznávačov dynamickej jazdy je tu zas športová verzi N odvodená prekvapujúco tiež z 5-dverového hatchbacku. Hoci v ponuke je aj atraktívne kupé. Dizajnový paket obsahuje červený lak, športové podbehy a nárazníky, 17-palcové disky kolies či chrómovú koncovku výfuku. Pod kapotou bude atmosférický 4-valec 1,4i vyladený na 85 kW, čo je viac, než zvláda bežná verzia. Nie je to síce nič extra, ale s tuhším podvozkom by mal i20 N ponúknuť predsa len viac zábavy za volantom.

Hyundai Santa Fe: Facelift a viac bezpečia

Veľké SUV od Hyundaia podstúpilo modernizáciu už po troch rokoch výroby. Aj preto sprevádzajú exteriérové zmeny len retuše. Hlavným poznávacím znamením je nová 6-uholníková maska, denné LED svetlá a prepracované nárazníky či grafika zadných svetiel. Interiér prináša kvalitnejšie spracovanie a hodnotnejšie materiály.

Hyundai Santa Fe Foto: IAA
Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe

Hyundai tiež zlepšil absorpčné vlastnosti karosérie, keďže si už stihol vyslúžil kritiku. S bezpečnosťou súvisí aj príchod asistenčných systémov, napríklad autonómneho brzdenia, monitorovania jazdných pruhov a slepého uhla zrkadiel či adaptívny tempomat. V Európe bude naďalej dostupný len s dieselovými motormi 2,0 CRDi (110 kW) a 2,2 CRDi (145 kW).

Infiniti Q30: Utajená trieda A

Infiniti sa po dvoch rokoch vrátilo do Frankfurtu s hatchbackom Q30, tentoraz však sériovým. Najmenší model prémiovej odnože Nissanu má prilákať v Európe nových zákazníkov. Vyzbrojený je na to dobre. Veď platformu aj motory má totožné s Mercedesom-Benz triedy A. Je teda ďalším výsledkom spolupráce Daimleru a aliancie Renault/Nissan. Päťdverový kompakt má na dĺžku 4 425 mm, čo je dokonca o 120 mm viac než jeho stuttgartský súrodenec.

Infiniti Q30 Foto: IAA
Infiniti Q30 Infiniti Q30

Navonok síce príbuznosť s áčkom dokonale tají, no v interiéri nájdete viacero známych prvkov, napríklad prístrojový panel alebo modul klimatizácie. A podobné je to pod kapotou. Q30 budú poháňať preplňované 4-valce 1,6 Turbo (90, 115 kW) a 2,0 Turbo (155 kW). Naftu zastúpi motor 1,5 dCi od Renaultu (80 kW) a výkonnejší diesel 2,2d (125 kW). Na výber bude buď 6-stupňoý manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Neskôr príde Q30 aj ako crossover na báze Mercedesu-Benz GLA.

Jaguar F-Pace: Konečne v sérii

Prvé SUV Jaguaru je síce pre britskú automobilku míľnikom, ale veľkým prekvapením veru nie je. F-Pace sa totiž v prakticky sériovej podobe ukázal ako koncept C-X17 už pred dvoma rokmi v čínskom Guangzhou. Jaguar ním prezentoval novú hliníkovú platformu iQ(AL) aj svoj zámer vstúpiť na prašné cesty. Tá je základom nízkej hmotnosti sériového F-Pace. Štruktúra karosérie pozostáva z 80 % z hliníka, z 18 % vysokopevnostnej ocele a z dvoch percent horčíka. Váži len 298 kg, čo je podobné ako karoséria Fiatu 500L. Základná verzia má tak váhu len 1 665 kg.

Jaguar F-Pace Foto: IAA
Jaguar F-Pace Jaguar F-Pace

Nové SUV má na dĺžku 4 731 mm a rázvor náprav 2 874 mm. Prekvapí svetlou výškou 213 mm aj brodivosťou 525 mm (!). Pod kapotou pracuje dieselový dvojliter Ingenium (133 kW) alebo známy 6-valec 3,0d (221 kW). Benzínovú ponuku predstavuje preplňovaný dvojliter (177 kW) alebo kompresorový 6-valec 3,0 V6 (280 kW). Osemstupňové automatické prevodovky pochádzajú od ZF. Pohon 4×4 Adaptive Surface Response je obdobou systému Terrain Response sesterského Land Roveru.

Kia Optima/Optima GT: Európska verzia je tu

Kórejský sedan strednej triedy sa v druhej generácii predstavil už na jar v USA. Do Európy však prichádza až cez Frankfurt. A chce zaútočiť rovno na Passat. Insigniu či Mondeo. Má na to atraktívnym dizajnom aj rozmermi. Novinka meria na dĺžku 4 885 a na výšku 1 465 mm. Rázvor náprav narástol o 100 mm na konečných 2 805 mm. V šírke pribudlo 25 mm. Torzná tuhosť vzrástla až o 50 %. Do kufra sa zmestí 510 litrov, čo je o päť viac ako v minulosti.

Kia Optima Foto: IAA
Kia Optima Kia Optima

Interiér je zariadený v prémiovom duchu. Nechýbajú najnovšie bezpečnostné asistenty vrátane autonómnych bŕzd, adaptívneho tempomatu či výstrahy pri cúvaní. Do Európy sa Optima dostane s benzínovým dvojlitrom 2,0 GDI (120 kW) alebo modernizovaným dieselom 1,7 CRDi (103 kW). Na výber bude 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojka. Športová verzia GT sa môže pochváliť preplňovaným dvojlitrom 2,0 T-GDI s výkonom 180 kW. Na stovku zrýchli za 7,4 sekundy. Najvýkonnejšia verzia sa bude líšiť 18-palcoými diskami, ale aj prepracovanými nárazníkmi, vzadu s difúzorom.

Kia Sportage: S tvárou Macanu

Nové kórejské SUV vyrábané v Žiline vznikalo opäť v nemeckej vývojovej centrále koncernu. Dizajnéri mu naordinovali športový vzhľad podobný Porsche Macan. Predné reflektory sa odpútali od masky a putovali podstatne vyššie. Naopak, tigria maska klesla nižšie. Ešte viac dynamiky má nová verzia GT Line s dennými svetlami „Ice Cube“ či 17-palcovými diskami. Proporcie sa menili len nepatrne. Šírka 1 855 a výška 2 670 mm ostali zachované. Do dĺžky (4 480 mm) pribudlo 40 mm, z toho 30 na rázvore (2 670 mm).

Kia Sportage Foto: IAA
Kia Sportage Kia Sportage

Karoséria je o 39 % tuhšia. Do kufra s dvojitou podlahou a elektricky ovládaným vekom naložíte 503 litrov batožiny, čo je o 38 viac. Okrem najnovších asistenčných systémov je Sportage vybavený napríklad aj indukčným nabíjaním smartfónov. Centrom palubnej dosky je nové dotykové rozhranie AVN so 7– alebo s 8-palcovým monitorom. Paleta motorov sa nemenila s jedinou výnimkou. Tou je nový benzínový 4-valec 1,6 T-GDI (130 kW). Spolu s ním debutuje pod kapotou Sportage aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7-DCT.

Lancia Y: Facelift na rozlúčku

Umierajúca Lancia má v súčasnosti len jediný úspešný model, aj to väčšinou iba na domácom trhu. Je ním malá Lancia Ypsilon. Možno aj preto dostala právo na posledný malý facelift. V budúcnosti už totiž koncern Fiat s Lanciou neráta. Vďaka novej užšej maske pôsobí jej čelná časť o čosi harmonickejšie. Pocit šírky zvýrazňuje aj horizontálna chrómová lišta v novom nárazníku. Na výber pribudli nové odtiene lakov Vory Chic a Blu di Blu.

Lancia Ypsilon Foto: IAA
Lancia Ypsilon Lancia Ypsilon

V interiéri sa veľké zmeny nechystajú. Lancia hovorí len o novom stredovom tuneli a novej priehradke pred spolujazdcom, ktorá zväčší objem odkladacích priestorov o tri litre. Nové multimediálne systémy z inovovaného Fiatu 500 tak asi ostanú pre Lanciu nedosiahnuteľné. Nezmenená ostáva aj ponuka motorov. Máme tu teda dvojvalec 0,9 TwinAir a diesel 1,3 JTD.

Lamborghini Aventador SV Roadster: Na stovku za 2,9 s

Najvýkonnejšie sériové Lamborghini Aventador LP750–4 SuperVeloce dostalo vo Frankfurte otvorenú verziu Roadster. Má hneď niekoľko naj. Je nielen prvým otvoreným modelom Lamborghini s prívlastkom SuperVeloce, ale aj historicky najrýchlejším roadsterom zo Sant Agata. Nie div, veď vychádza z Aventadoru LP750–4 SV, teda vlajkovej lode s výkonom 552 kW a krútiacim momentom 690 Nm.

Lamborghini Aventador LP750-4 Roadster Foto: IAA
Lamborghini Aventador LP750-4 Roadster Lamborghini Aventador LP750-4 Roadster

Tie pochádzajú z centrálne uloženého 6,5-litrového atmosférického 12-valca kombinovaného so 7-stupňovú automatickou prevodovkou. Pohon štyroch kolies je samozrejmosťou. Inak by to ani nešlo. Strechu tvoria dva karbónové panely, ktoré je možné umiestniť v kufri. Ale len manuálne. Šprint na stovku trvá otvorenému býkovi iba 2,9 sekundy. Na kupé teda stráca zanedbateľnú desatinu. A dvojstovku zvládne za úžasných 8,8 sekundy.

Lexus RX: Dramatická tvár

Nové veľké prémiové SUV sa už ukázalo na aprílovom autosalóne v new Yorku. A teraz zavítalo do Frankfurtu v európskej špecifikácii. Šokuje „dramatickou“ maskou inšpirovanou sedanom IS a menším SUV NX. Dizajn teda poriadne priostril. To platí aj o svetlách, ktoré sa spoliehajú výlučne na LED diódy. Na rázvore náprav pribudlo 50 a na dĺžke karosérie až 120 mm. Nové RX je tiež o 10 mm širšie a o päť vyššie.

Lexus RX Foto: IAA
Lexus RX Lexus RX

V kabíne pribudlo viac miesta na zadných sedadlách. Palubná doska je osadená 12,3-palcovým displejom rozhrania Premium. Európske verzie sa môžu pochváliť bezdrôtovým dobíjaním smartfónov. Základom je 3,5-litrový benzínový 6-valec verzie RX 350 (221 kW) s 8-stupňovým automatom a stálym pohonom oboch náprav. Druhou alternatívou je neodmysliteľný hybrid RX 450h, ktorý kombinuje ten istý agregát, ale pracujúci v Atkinsonovom cykle, s kontinuálnou prevodovkou a dvojicou elektromotorov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Frankfurt 2015
Články podľa značiek