Nie je vylúčené, že kedysi slávna ruská značka Moskvič, ktorej korene siahajú až do roku 1929, opäť obnoví výrobu. Tá sa skončila pred dvanástimi rokmi, keď z montážnych liniek Moskovského automobilového závodu zišiel posledný model 2141–2 Aleko. Potom sa Moskvič preorientoval na výrobu biliardových stolov a v roku 2010 definitívne skrachoval. O práva na túto značku však najnovšie prejavil záujem francúzsky Renault.
„Na federálnej agentúre Rospatent sme podali žiadosť o dokumenty potrebné k získaniu práv na ochrannú známku Moskvič,“ potvrdil hovorca Renaultu. V tejto chvíli nie je však nič známe o tom, aké plány má Renault s Moskvičom. Pozícia francúzskeho výrobcu áut v Rusku je však veľmi silná. Spolu s Nissanom vlastní majoritný balík najväčšej ruskej automobilky AutoVaz a samotný Renault je v súčasnosti na štvrtej priečke rebríčka najpredávanejších značiek.

Rozšírením ponuky o Moskviče by tak získal ešte väčší podiel na ruskom trhu. To však určite nebude témou najbližších mesiacov. V súčasnosti sa musia Renault aj AutoVaz vyrovnávať s dramatickým prepadom predaja áut v Rusku, ktorý je výsledkom oslabenia rubľa po západných sankciách. Predpokladá sa, že celkový odbyt osobných a ľahkých úžitkových vozidiel poklesne v tomto roku až o 37 %.
Renault a Moskvič by sa však vo svojej histórii nestretli po prvý raz. V šesťdesiatych rokoch vyrábal Renault vo svojej belgickej továrni vo Vilvoorde Moskvič 408. A v roku 1996 zas Francúzi vstúpili do tejto ruskej automobilky, aby jej pomohli z finančných problémov po rozpade Sovietskeho zväzu. Od roku 1999 dokonca využívali jeden zo závodov Moskviča na montáž vtedajšieho Renaultu Mégane.