Vráti sa Moskvič na scénu? Záujem oň má Renault

Francúzsky Renault chce rozšíriť portfólio svojich lowcostových značiek. Po Dacii a Lade, kde má majoritný balík, prejavil záujem aj o ruský Moskvič. Výroba týchto áut skončila v roku 2002.

16.10.2015 18:00
Moskvič Foto:
Najväčšiu slávu si Moskvič užil v sedemdesiatych rokoch. Jeho prednosťou bola robustná konštrukcia a nízka cena. Korózia ho však vedela rozložiť na prach.
debata (10)

Nie je vylúčené, že kedysi slávna ruská značka Moskvič, ktorej korene siahajú až do roku 1929, opäť obnoví výrobu. Tá sa skončila pred dvanástimi rokmi, keď z montážnych liniek Moskovského automobilového závodu zišiel posledný model 2141–2 Aleko. Potom sa Moskvič preorientoval na výrobu biliardových stolov a v roku 2010 definitívne skrachoval. O práva na túto značku však najnovšie prejavil záujem francúzsky Renault.

„Na federálnej agentúre Rospatent sme podali žiadosť o dokumenty potrebné k získaniu práv na ochrannú známku Moskvič,“ potvrdil hovorca Renaultu. V tejto chvíli nie je však nič známe o tom, aké plány má Renault s Moskvičom. Pozícia francúzskeho výrobcu áut v Rusku je však veľmi silná. Spolu s Nissanom vlastní majoritný balík najväčšej ruskej automobilky AutoVaz a samotný Renault je v súčasnosti na štvrtej priečke rebríčka najpredávanejších značiek.

Posledný Moskvič, model 2141-2 Aleko, zišiel z... Foto: MAZ
Moskvič Posledný Moskvič, model 2141-2 Aleko, zišiel z montážnych liniek Moskovského automobilového závodu v roku 2002.

Rozšírením ponuky o Moskviče by tak získal ešte väčší podiel na ruskom trhu. To však určite nebude témou najbližších mesiacov. V súčasnosti sa musia Renault aj AutoVaz vyrovnávať s dramatickým prepadom predaja áut v Rusku, ktorý je výsledkom oslabenia rubľa po západných sankciách. Predpokladá sa, že celkový odbyt osobných a ľahkých úžitkových vozidiel poklesne v tomto roku až o 37 %.

Renault a Moskvič by sa však vo svojej histórii nestretli po prvý raz. V šesťdesiatych rokoch vyrábal Renault vo svojej belgickej továrni vo Vilvoorde Moskvič 408. A v roku 1996 zas Francúzi vstúpili do tejto ruskej automobilky, aby jej pomohli z finančných problémov po rozpade Sovietskeho zväzu. Od roku 1999 dokonca využívali jeden zo závodov Moskviča na montáž vtedajšieho Renaultu Mégane.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Moskvič
Články podľa značiek