Predaj nového sedanu Vesta štartuje ruský AutoVaz už 25. novembra. A má s ním veľké plány. Vesta sa má stať suverénne najpredávanejším autom na domácom trhu. Túto ambíciu podporí zakrátko aj praktické kombi a vo vzdialenejšej budúcnosti off-roadovo ladená verzia Cross so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou spodných sekcií karosérie. Na svete je však aj ďalšia verzia. Tú ale nik nečakal. Vznikla síce priamo v AutoVaz-e, no ako dobrovoľná iniciatíva zamestnancov vývoja. A to dokonca bez vedomia vedenia značky.
Ide o Vestu VIP. Ako naznačuje jej názov, zamieriť by mohla do štátnych služieb. Od bežného sedanu sa líši predĺženou karosériou o 25 cm. Tie išli na konto zadných dverí, takže posádka by mala ľahší prístup k zadným sedadlám aj viac priestoru na nohy. Luxusný imidž dotvárajú zatmavené sklá, ponúkajúce viac súkromia, čierny lak karosérie a 17-palcové disky kolies. Interiér by mal mať bohatšie vybavenie, no jeho snímky k dispozícii nie sú. Špekuluje sa tiež, že pod kapotou by sa namiesto sériových 4-valcov s objemom 1,6 a 1,8 litra mal objaviť poctivý dvojliter s výkonom 100 kW.
Či sa Vesta VIP dostane do výroby, je otázne. Každopádne, švédsky šéf automobilky Bo Andersson z nej bol vraj príjemne prekvapený. Takže nie je vylúčené, že by mohla vzniknúť na objednávku štátnych úradov aspoň v malých sériách. Do plachiet jej fúka aj záujem vedenia krajiny, aby reprezentanti úradov používali výhradne vozidlá ruskej výroby. Vesta VIP by mohla byť elegantným a lacným riešením. Či sa však bude chcieť ruským pohlavárom dobrovoľne presadnúť z nemeckých modelov do ruských, je naozaj otázne.