Automobilky ukazujú zväčša exteriér štúdií, pričom interiéry ostávajú často tajomstvom. Teraz je to ale presne naopak. Automobilka z Göteborgu prezentuje ergonomický koncept mestského auta pripraveného pre autonómne riadenie. Jeho dizajn ostáva neznámy, ale z fotografií je zrejmé, že ide o kompakt určený do prehustených mestských aglomerácií. Aj preto má len štyri sedadlá, presnejšie usporiadanie 2+2, ktoré vychádza zo štatistík priemernej obsadenosti. Jednoducho, v autách často šoférujeme sami, tak načo so sebou voziť v meste zbytočný balast.
Keď príde na ďalších pasažierov, zvlášť deti, dve zadné núdzové sedadlá im budú na krátke trate určite stačiť. A zo štatistík vychádza aj názov 26. Podľa Volva ide o priemerný čas jazdy do práce. Švédi ho však chcú využiť zmysluplnejšie, než len vysedávaním za volantom. Volvo 26 má preto autopilota, ktorý uvoľní vodičovi ruky aj hlavu. V autonómnom režime sa volant pritiahne k palubnej doske a na strane spolujazdca vysunie priam gigantická obrazovka.
Tá je so svetom prepojená pomocou internetu, čo znamená buď zábavu, relax, alebo prácu. Tomu sa prispôsobí aj sedadlo vodiča s patentovanou konštrukciou. Tvar mení podľa toho, či šoférujete (Drive), alebo sa v autonómnom režime venujete čomusi inému (Relax, Creative). Okrem obrazovky je na stredovom tuneli umiestnený aj dotykový tablet pre ovládanie viacerých funkcií vozidla. A ďalší displej nájdete v úlohe prístrojového panelu.
Volvo už odštartovalo cestné skúšky svojich autonómnych áut v rámci projektu Drive Me a za volant sto prototypov, najmä na báze modelu XC90, posadilo vybraných vodičov. Vozidlá budú jazdiť v autonómnom režime približne na 50 kilometroch vybraných ciest, a to v bežnej premávke. Zozbierané skúsenosti poslúžia pri vývoji prvého sériového modelu s automatizovaným riadením. Otázne je len to, či pôjde o mestský, alebo luxusný model.