Volvo Concept 26: Autonómny 'štatista' ukázal interiér

Švédi pracujú intenzívne na autonómnom riadení. To, pochopiteľne, ovplyvní aj dizajn interiérov. Ako? To ukazuje koncept Volvo 26, určený najmä do mesta. Aj preto číselný názov vyjadrujúci štatistický priemerný čas jazdy za prácou.

25.11.2015 16:00
debata
Koncept Volvo 26 je malým mestským autom... Foto: Volvo
Volvo Concept 26 - 2015 Koncept Volvo 26 je malým mestským autom pripraveným pre použitie autopilota. V čase keď za vás prevezme riadenie elektronika, volant sa pritiahne k palubnej doske a pred spolujazdcom sa vysunie obria obrazovka.

Automobilky ukazujú zväčša exteriér štúdií, pričom interiéry ostávajú často tajomstvom. Teraz je to ale presne naopak. Automobilka z Göteborgu prezentuje ergonomický koncept mestského auta pripraveného pre autonómne riadenie. Jeho dizajn ostáva neznámy, ale z fotografií je zrejmé, že ide o kompakt určený do prehustených mestských aglomerácií. Aj preto má len štyri sedadlá, presnejšie usporiadanie 2+2, ktoré vychádza zo štatistík priemernej obsadenosti. Jednoducho, v autách často šoférujeme sami, tak načo so sebou voziť v meste zbytočný balast.

Keď príde na ďalších pasažierov, zvlášť deti, dve zadné núdzové sedadlá im budú na krátke trate určite stačiť. A zo štatistík vychádza aj názov 26. Podľa Volva ide o priemerný čas jazdy do práce. Švédi ho však chcú využiť zmysluplnejšie, než len vysedávaním za volantom. Volvo 26 má preto autopilota, ktorý uvoľní vodičovi ruky aj hlavu. V autonómnom režime sa volant pritiahne k palubnej doske a na strane spolujazdca vysunie priam gigantická obrazovka.

Interiér má konfiguráciu 2+2, čo znamená, že s... Foto: Volvo
Volvo Concept 26 - 2015 Interiér má konfiguráciu 2+2, čo znamená, že s viac ako dvoma cestujúcimi bežne nepočíta. No ak k tomu dôjde, pár zadných sedadiel na krátke trate stačiť určite bude.

Tá je so svetom prepojená pomocou internetu, čo znamená buď zábavu, relax, alebo prácu. Tomu sa prispôsobí aj sedadlo vodiča s patentovanou konštrukciou. Tvar mení podľa toho, či šoférujete (Drive), alebo sa v autonómnom režime venujete čomusi inému (Relax, Creative). Okrem obrazovky je na stredovom tuneli umiestnený aj dotykový tablet pre ovládanie viacerých funkcií vozidla. A ďalší displej nájdete v úlohe prístrojového panelu.

Volvo už odštartovalo cestné skúšky svojich autonómnych áut v rámci projektu Drive Me a za volant sto prototypov, najmä na báze modelu XC90, posadilo vybraných vodičov. Vozidlá budú jazdiť v autonómnom režime približne na 50 kilometroch vybraných ciest, a to v bežnej premávke. Zozbierané skúsenosti poslúžia pri vývoji prvého sériového modelu s automatizovaným riadením. Otázne je len to, či pôjde o mestský, alebo luxusný model.

Volvo Concept 26 - 2015
Volvo Concept 26 - 2015
+7Volvo Concept 26 - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volvo #autonómne riadenie #autonómne autá #Volvo Concept 26
Články podľa značiek