H&N R200: Novodobá Škoda 110 R 'šantí' na Slovakia Ringu

O projekte R200 Non-Fiction sme vás informovali už apríli, keď sa reinkarnovaná Škoda 110 R predstavila v pražskej galérii DOX. Teraz však spoločnosť Hoffmann & Novague dokazuje, že nie je len dizajnovou kreáciou. Štyristotridsať koní vie tomuto autu poriadne rozprúdiť krv.

08.12.2015 20:00
debata (1)
Tvary karosérie oživujú spomienky na legendárnu... Foto: Hoffmann & Novague
Škoda R200 Hoffmann Novague - Slovakia Ring Tvary karosérie oživujú spomienky na legendárnu Škodu 110 R, ale aj jej športovú verziu 130 RS. Predné svetlá pochádzajú z limuzíny Bentley Mulsanne.

Juhomoravská spoločnosť Hoffmann & Novague naozaj dokázala priviesť svoj sen do reality. Od idey po skutočnosť jej to trvalo sedem rokov. V apríli ukázala reinkarnovanú českú legendu – ikonickú Škodu 110 R. Tá to dokázala v podobe špeciálu 130 RS natrieť na tratiach rely v sedemdesiatych rokoch aj renomovanej západnej konkurencii. Jej veľkolepú športovú kariéru prekonala až Fabia S2000. A to po troch dekádach. Takže nie div, že spomienky sú v škodováckych kruhoch stále živé.

A presne nostalgia má byť tým na čo spolieha plán spoločnosti Hoffmann & Novague. So Škodou nemá ale novinka vôbec nič spoločné. Jej základom je prvá generácia kupé Audi R8 s centrálne umiestneným atmosférickým 8-valcom s výkonom 316 kW. Spojený je s manuálnou prevodovkou a pohonom oboch náprav. Takže nová je v podstate len karoséria z pera dizajnéra Petra Nováka, ktorý si nechá hovoriť Novague. Tvorí ju priestorový rám z Audi R8 a nové kompozitné vonkajšie panely.

Vidlicový 8-valec dokáže katapultovať R200 na... Foto: Hoffmann & Novague
Škoda R200 Hoffmann Novague - Slovakia Ring Vidlicový 8-valec dokáže katapultovať R200 na stovku za 4,5 sekundy.

Tvary jasne odkazujú na českú legendu. Nájdeme tu ale napríklad predné kruhové svetlá z Bentleya Mulsanne alebo tie zadné z Lamborghini Gallardo. Čuduj sa svete, aj tie celkom dobre ladia s pôvodnou predlohou. Od nej si novodobé R200 požičalo napríklad aj oranžový lak karosérie a typické vertikálne rebrovanie na zadnom čele. Zo športovej verzie 130 RS zas pochádzajú ďalšie paralely, napríklad tvar zadnej kapoty, bočné sacie otvory či prelisy na prednej kapote.

Typické zadné vertikálne rebrovanie dopĺňajú... Foto: Novague
Škoda R200 Non-Fiction Typické zadné vertikálne rebrovanie dopĺňajú reflektory z Lamborghini Gallardo.

Podstatné ale je, že nejde len o showcar. Od mája totiž prebiehajú testy prvých prototypov. Napríklad nedávno aj na Slovakia Ringu, kde N&H predviedla potenciál tohto stroja. A zdá sa, že v jeho žilách koluje poriadne horúca krv. Na stovku to podľa nových informácií zvládne R200 za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 280 km/h. To nie je zlé, či to však bude stačiť na to, aby bol ktosi ochotný „vysoliť“ za túto spomienku na originál sedem miliónov českých korún, teda približne259 000 e­ur, je viac než otázne.

Škoda R200 sa predvádza na okruhu Slovakia Ring

Nové Audi R8 s 10-valcovým motorom 5,0 FSI stojí totiž od 167 000 eur, takže by ste ešte ušetrili takmer 100 000. A do ceny R200 sa v pohode zmestí nové Lamborghini Huracán a množstvo superšportov od Porsche či Ferrari. Tak prečo z nich robiť starú Škodovku. Firma má napriek tomu smelé plány. Chce postaviť a predať tridsať exemplárov. Vzhľadom na exkluzivitu by to mohlo vyjsť, najväčším problémom ale je, že nostalgia za Škodou 110 R je čisto lokálnou záležitosťou. A to šance projektu za hranicami znižuje.

Iste nie náhodou firma H&N zatiaľ nemá chuť odpovedať na otázky, či už má podpísaných aspoň pár záväzných objednávok.

Škoda R200 Non-Fiction
Škoda R200 Non-Fiction
+9Škoda R200 Non-Fiction

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda R200 #Škoda 130 R
Články podľa značiek