To všetko však stačiť nemusí. Od rôznych európskych bánk si preto Volkswagen berie pôžičku vo výške 20 miliárd eur. Celkové odhady na sanáciu škandálu však niektorí experti odhadujú až na 40 miliárd eur. Pôžička musí byť pritom splatená do jedného roka. V súvislosti s tým pripravuje VW aj záložný plán pre prípad, že by túto enormnú finančnú záťaž nezvládol. Agentúra Reuters, s odvolaním sa na zdroj automobilky, informovala, že krízový scenár počíta s predajom niektorých značiek koncernu.
Prvou obeťou by sa mohli sať divízie MAN Turbo a MAN B&W Diesel, ktoré produkujú motory a generátory pre priemyselnú výrobu. Ak by ani to nestačilo, mohlo by ísť do tuhého odpredajom značiek Bentley, Lamborghini alebo talianskeho výrobcu motocyklov Ducati. Volkswagen je však podľa rovnakého zdroja presvedčený, že k tomu nedôjde. Škrty vo výdavkoch sa ale rozhodne nedotknú značky Bugatti. Tá ohlásila príchod nového hyperšportu už na jarný autosalón v Ženeve.