Kalifornia zverejnila návrh pravidiel pre prevádzku áut bez vodiča, ktoré môžu podľa odborníkov udať tón budúcej úprave prevádzky takýchto vozidiel aj inde vo svete. Hlavnou zásadou je podľa agentúry AP prítomnosť človeka oprávneného na riadenie motorových vozidiel, ktorý by bol schopný v prípade poruchy zasiahnuť. To znamená, že jazda s autonómnym autom vás nezbavuje povinnosti mať vodičský preukaz. Táto podmienka má byť platná minimálne do doby, kým bude používanie systémov autonómneho riadenia úplne bezpečné.
Na bežnom trhu zatiaľ nik v USA autonómne autá neponúka. Optimisti však očakávajú zlom v priebehu niekoľkých pár rokov. Prototypy zhruba desiatich výrobcov sa zatiaľ testujú, a to aj na verejných komunikáciách. Kalifornská regulácia je zatiaľ len návrhom, ktorý je otvorený verejnej diskusii. Finálna podoba má byť otázkou niekoľkých mesiacov. Hlavnou obavou je poruchovosť novej technológie. Aj preto musia mať autá s autopilotom stále volant, aby bolo možné prejsť kedykoľvek na manuálne ovládanie. Prototyp Googlu ho však nemá.
Výrobcovia dostanú podľa návrhu najprv licenciu na lízingový predaj na dobu troch rokov. Predajcovia budú počas tejto lehoty zaznamenávať, ako bezpečne autonómne autá jazdia a budú povinní poskytnúť tieto dáta štátu. Ešte pred prevzatím vozidla majiteľom bude musieť prejsť každé auto s autopilotom bezpečnostným testom a vlastník školením, ktoré bude zaznačené v jeho vodičskom oprávnení. Kalifornskí úradníci si nad zverejneným návrhom pravidiel lámali hlavu niekoľko rokov. Nevedeli si najmä rady, ako stanoviť bezpečnostné limity a ako zabrániť hackerom, aby prevzali kontrolu nad cudzím vozidlom.
Riešili tiež otázku, ako ochrániť údaje o majiteľovi, ktoré vozidlo automaticky zhromažďuje pre potreby prevádzky. Očakáva sa však, že po doriešení legislatívy a technických problémov, autonómne autá v budúcnosti výrazne znížia nehodovosť a zachránia tisíce ľudských životov.