Bugatti Chiron sa ukáže v Ženeve. Je to isté

Osud najstratovejšieho modelu koncernu VW bol po vypuknutí aféry dieselgate na vážkach. Bugatti nemá totiž pre mamutiu automobilku viac než imidžový význam. Teraz je ale isté, že nástupca Veyronu sa pod názvom Chiron ukáže na jarnom autosalóne v Ženeve.

12.01.2016 16:00
debata (2)
Testovacie predsériové modely sa už dávno... Foto: Speed
Bugatti Chiron - 2016 Testovacie predsériové modely sa už dávno preháňajú zamaskované na cestách.

Chiron mnohí spájajú s konceptom Bugatti Vision GT, ktorý predstavila automobilka z Molsheimu nedávno vo Frankfurte nad Mohanom. Nakoľko sú si ale tieto vozidlá podobné, vie len 120 zákazníkov, korí už podpísali záväznú objednávku na nový hyperšport, nesúci meno po fenomenálnom jazdcovi Louisovi Chironovi. Na výber dostanú verziu kupé alebo Targa s čiastočne otvorenou strechou, ktorá sa však začne vyrábať až v roku 2018.

Chiron má poháňať opäť 16-valcový motor so... Foto: Speed
Bugatti Chiron - 2016 Chiron má poháňať opäť 16-valcový motor so štyrmi turbami, tentoraz ale elektrickými. Očakáva sa výkon 1 500 koní a krútiaci moment 1 500 Nm.

V každom prípade, nový hyperšport ukáže Bugatti už na marcovom autosalóne v Ženeve. Má ísť o skutočnú bombu, ktorá chce zatieniť všetko, čo doteraz jazdilo na štyroch kolesách vrátane Ferrari LaFerrari či McLarenu P1. Podľa slov šéfa značky Wolfganga Dürheimera chcelo Bugatti urobiť to najlepšie ešte lepším. Na základe neoficiálnych informácií má Chiron zvládnuť šprint na stovku za 2,3 sekundy a rýchlosť 300 km/h za 15. Maximálku naznačuje rýchlomer so stupnicou až do 500 km/h. Napokon, už Veyron Super Sport dokázal ísť 431 km/h.

Dizajn Chironu naznačila štúdia Vision GT, teda... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron Dizajn Chironu naznačila štúdia Vision GT, teda model v mierke 1 : 1 pre najpopulárnejšiu počítačovú hru Gran Turismo. Čo bude mať spoločné so sériovým Chironom, sa dozvieme už v Ženeve.

Za ohromnými výkonmi Chironu bude stáť 16-valcový motor so štyrmi turbodúchadlami, tentoraz ale elektrickými, a 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Tá bude spracovávať 1 500 koní a 1 500 Nm krútiaceho momentu. To všetko sú ale zatiaľ len špekulácie. Na definitívne parametre si budeme musieť počkať do marca. Aby nebola z Chironu opäť nočná mora účtovníkov z Wolfsburgu, už dnes prebiehajú práce na modernizácií výrobných liniek v Molsheime, ktoré zabezpečia efektívnejšiu produkciu a vyššiu kapacitu.

Prvé kusy dorazia k zákazníkom v roku 2017. Volkswagen si je istý, že pôjde o najvýkonnejší, najluxusnejší na najexkluzívnejší športový automobil planéty. A na nezáujem sa sťažovať naozaj nemôže. Viac ako 100 zákazníkov už zložilo zálohu bez toho, aby mali vôbec možnosť vyskúšať jeho jazdné vlastnosti.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #Bugatti Chiron
Články podľa značiek