Aj minulý rok potvrdil rastúci odbyt áut prémiových značiek. Výrobcovia luxusných vozidiel predávajú často viac ako tí mainstreamoví. Najlepším príkladom sú výsledky nemeckého prémiového tria. BMW, Mercedes-Benz aj Audi predali vlani viac ako 1,8 milióna kusov a šéfujú neohrozene rebríčku najúspešnejších prémiových značiek. Jednotkou ostáva BMW. To dodalo zákazníkom až 1 905 234 áut, čo je o 5,2 % viac než rok predtým. Znamená to zároveň absolútny predajný rekord a to už piaty rok za sebou.
Mníchov profitoval najmä z úspechu menších modelov radu 2, zvlášť z predajov nového MPV Active Tourer a Grand Tourer, ktoré sa síce spočiatku stretli s rozpakmi, no dokázali prilákať až 107 000 zákazníkov. Rovnako dobre sa viedlo novému radu 4, ktorého odbyt narástol až o 27,4 %. Pozícia BMW však nie je neotrasiteľná. Dôvodom je expanzia Stuttgartu. Mercedes-Benz totiž dokázal medziročne zvýšiť odbyt až o 13,4 %. Opäť najmä vďaka kompaktným autám na platforme MFA, teda modelom A, B, CLA a GLA, ktoré narástli o neskutočných 26 % na 525 866 áut.
Darilo sa aj jeho SUV, kde zaknihoval nárast o 32,6 %. To aj vďaka modernizácii modelu GLE, novému kupé – SUV GLE Coupé a úplne novému GLC, ktoré nahradilo v ponuke GLK. Celé spolu to znamenalo, že Mercedes-Benz predal vlani spolu 1 871 511 áut čím nielenže odsunul na tretiu priečku Audi, ale svoj odstup od BMW znížil zo 161 709 áut v roku 2014 na 33 723 vozidiel. To mu dáva nádej stať sa najväčším predajcom prémiových áut na svete a po dlhých rokoch preskočiť Mníchov.
V tabuľke ďalej nasleduje Volvo, Land Rover, Cadillac a Infiniti, ktorému sa podarilo zvýšiť predaje o celých 16 %. Ich predaje sú ale v porovnaní s nemeckými predátormi len zlomkové. Z najväčšieho nárastu, a to až na úrovni 18 %, sa môže tešiť Porsche. Poslednou rastúcou prémiovou značkou je Jaguar, ktorý predal o tri percentá viac áut ako predvlani. Celkových 83 986 je však pomerne skromný výsledok vzhľadom na to, že na trhu má nové modely XE a XF. Snáď si polepší vďaka príchodu SUV F-Pace.
Stále je na tom ale lepšie ako Bentley a Rolls-Royce, ktoré zaznamenali ako jediní prémioví výrobcovia pokles odbytu. Prvý z nich o 8,3 a druhý o 6,8 percenta. V tabuľke chýba Lexus, ktorý vlaňajšie výsledky ešte nezverejnil. Jeho pozíciu typujeme nad Volvom, teda na štvrtej priečke.
Predaj luxusných značiek (2015)
Značka | Počet ks. | Medziročné porovnanie [%] |
---|---|---|
BMW | 1 905 234 | +5,2 |
Mercedes-Benz | 1 871 511 | +13,4 |
Audi | 1 803 250 | +3,6 |
Volvo | 503 127 | +8,0 |
Land Rover | 403 079 | +6,0 |
Cadillac | 277 868 | +7,5 |
Infiniti | 215 250 | +16,0 |
Porsche | 225 100 | +18,6 |
Jaguar | 83 986 | +3,0 |
Bentley | 10 100 | –8,3 |
Rolls-Royce | 3 785 | –6,8 |