Amerika je krajina pikapov. Napokon najpredávanejším autom v USA je dlhé roky pikap Ford F-150. A to nielen medzi úžitkovými autami, ale celkovo. O to viac prekvapuje, že značka Jeep sa už roky o tento segment nezaujíma. Ak, tak len prostredníctvom úpravcov alebo konceptov. Teraz však Jeep mení názor. V Detroite potvrdil príchod pikapu sám šéf koncernu FCA Sergio Marchione aj šéf značky Jeep Mike Manley. Vzniknúť má na báze najslávnejšieho Jeepu všetkých čias – Jeepu Wrangler.
To je však trochu prekvapujúce, pretože tomuto modelu už mnohí nedávajú šancu na dlhý život, aspoň nie v tejto podobe, ktorá má z dôvodu rámového podvozku a drsného dizajnu stále väčšie problémy s emisiami, a najmä ochranou chodcov. Podľa doterajších informácií by mal v súčasnej verzii vydržať na linkách maximálne do roku 2018. Potom dostane nástupcu, ktorý však už nebude čistokrvným off-roadom. Počíta sa totiž s nižšou hmotnosťou vďaka samonosnej karosérii, nasadeniu hliníka či vysokopevnostnej ocele.
Takže s najväčšou pravdepodobnosťou vznikne nový pikap až na báze nového Wrangleru. Druhou alternatívou je, že pre potreby tejto triedy si zachová základy toho súčasného, čo by znamenalo vysokú spoľahlivosť a excelentné výkony v teréne. Posledný pikap ponúkal Jeep do roku 1992 pod názvom Comanche. Odvodený však nebol od Wrangleru. Stál na základe vtedajšej generácie Cherokee XJ. Prechod Jeepu pod krídla Chrysleru, ktorý mal v ponuke vlastný pikap Dodge Dacota, však pre Comanche znamenali červenú.
Odvtedy sa pikapy Jeepu objavujú len sporadicky ako koncepty. Spomeňme Gladiator z roku 2005 alebo novší J-12 Mighty FC z roku 2012. Žiaden z nich sa ale do výroby nedostal. Ak chcete, pomôcť môže tradičný úpravca Jeepov, spoločnosť Mopar, ktorá ponúka kit JK-8, vďaka ktorému sa Wrangler Unlimitid zmení na dvojmiestny pikap s korbou. Nová generácia by si však nemala s koncernovými produktmi FCA, teda aj divízie Chrysleru, prekážať. Dakota je už totiž od roku 2011 minulosťou a pikap RAM 1500 zas väčší.