Ingolstadt formuje rodinu svojich SUV. Popri novom Q7 a známych Q5 a Q3 pribudne v jeho portfóliu ďalší nováčik. Tentoraz na spodku hierarchie. Novinka ponesie s najväčšou pravdepodobnosťou označenie Q2, teda symbol, ktorý nedávno získalo Audi po dlhých ťahaniciach vďaka dohode s koncernom FCA (Fiat/Chrysler). A hoci Ingolstadt už začal prvými snímkami zakrytého modelu lákať publikum na ženevskú premiéru, nič bližšie neprezradil.
Podľa neoficiálnych informácií má však Audi Q2 stáť na skrátenej podlahovej platforme MQB a v základe ponúknuť pohon predných kolies. Pod kapotou by sa v takomto prípade mali objaviť 3-valce 1,0 TFSI, prípadne 4-valce 1,2 TSI. Silnejšie verzie s motormi 1,4 TFSI a 1,6 TDI už dostanú pohon Quattro, aj keď len pomocou elektrohydraulickej spojky Haldex. Špekuluje sa tiež nad ostrou verziou SQ2 s výkonom až 300 koní a tiež nad plug-in hybridom.
Dizajn ostáva tajomstvom, čo je však prekvapujúce, snímka zahaleného vozidla odkrýva čiastočne grafiku predných denných LED svetiel, ktorá nápadne pripomína riešenie Volva a jeho „Thorového kladiva“. Tak uvidíme, čo na to Volvo. V každom prípade bude dizajn nového Q2 prvým kompletným výsledkom práce nového šéfdizajnéra Marca Lichteho, ktorý nastúpil do Audi v roku 2013 a zatiaľ len retušoval faceliftované modely, dokončil Q7 a pripravil štúdie Prologue.
Pod Audi Q2 by sa však malo neskôr objaviť ešte menšie SUV Q1. Aj preto Audi tak záležalo na získaní označenia Q2, ktoré malo chránené Alfa Romeo. Či sa tak stane, je však neisté, keďže sa v koncerne VW po afére Dieselgate škrtajú niektoré projekty. Isté už napríklad je, že červenú dostal VW Taigun, ktorý mal byť práve súrodencom Q1, a je len málo pravdepodobné, že by bola výroba takéhoto modelu bez ďalších koncernových hráčov efektívna.