Žiadne iné sériové auto ešte neponúklo takú vysokú úroveň ochrany a zároveň luxusu ako nový Mercedes-Maybach S600 Guard. Spája v sebe vrcholový model Maybachu, ktorý je v porovnaní s triedou S o 20 cm dlhší, s vidlicovým 12-valcom a balistickou ochranou triedy VR10. Táto najvyššia norma znamená, že koráb dlhý 5 453 mm odolá streľbe guľkám z kalenej ocele vystrelených z útočnej zbrane, a to z bezprostrednej blízkosti. Napriek tomu chvíľu trvá, kým zistíte, že nejde o štandardný Maybach. Aj táto kamufláž je podľa Mercedesu súčasťou ochrany posádky.
Vozidlo tiež spĺňa normu ERC 210 (Explosive Resistant Vehicles), ktorá ho robí odolným proti výbušninám. V tomto smere je Maybach Guard zatiaľ neprekonaný, keďže napríklad konkurenčné Audi A8 L Security ponúka certifikát VR10 len pri určitých častiach karosérie. Úpravy začínajú už počas produkcie a týkajú sa vystuženia skeletu karosérie výstuhami z ušľachtilej ocele, ktorý musí byť prispôsobený väčšej hmotnosti. Zároveň bolo nutné vytvoriť prekrytia v častiach, kde jednotlivé diely lícujú. Vrstvené okná sú potiahnuté polykarbonátom, no napriek tomu si zachovávajú dokonalú priesvitnosť.
Podvozok je chránený proti výbušninám pancierom a karoséria komponentmi z aramidu. To je však všetko, čo o novinke Mercedes-Maybach prezradil. Svojich klientov totiž chráni aj informačným embargom o skutočných schopnostiach tejto ultraluxusnej limuzíny, ktorá je výsledkom 80-ročných skúseností Mercedesu so stavbou pancierových vozidiel. Tajomstvom sú aj dynamické parametre. Ale 6-litrový 12-valec s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 390 kW si vie určite poradiť s hmotnosťou, ktorá by sa mohla pokojne priblížiť k hranici troch ton.
Úpravami musel prejsť aj zosilnený podvozok a samozrejme špeciálne pneumatiky s technológiou run-flat stavané na vysoké zaťaženie a núdzový dojazd. Mercedes-Maybach S 600 Guard dopĺňa rodinu pancierových Mercedesov, do ktorej dnes patria aj model S 600 Guard, S 500 Guard, GLE 350d Guard, GLE 500 Guard a off-road Mercedes-Benz G 500 Guard. Maybach Guard však tvorí pre svoj luxus, výkon a úroveň ochrany vrchol hierarchie. Potom neprekvapí, že stuttgartská automobilka si svoj produkt cení na 470 000 eur. Môže to byť však cena za život.