Americký výrobca pneumatík Goodyear sa na autosalóne v Ženeve postaral o poriadny rozruch. Vystavil tu totiž pneumatiku budúcnosti a tá nemá s dnešnou predstavou bežného plášťa veľa spoločného. Tvar gumeného valca nasadeného na disku je podľa Goodyearu pre vzdialenú budúcnosť nevhodný. Prichádza s víziou gule, ktorá by mala množstvo výhod. Vie sa totiž otáčať ktorýmkoľvek smerom. Aj preto názov Eagle-360. Podmienkou však je, aby nebola mechanicky spojená s konštrukciou auta. Ako to dosiahnuť?
Goodyear si myslí, že by sa to mohlo podariť pomocou technológie magnetickej levitácie, teda princípu, ktorý používajú vlaky MAGLEV. Karoséria vozidla by sa teda nad pneumatikami vznášala. Zmenou magnetického poľa by sa zas dosiahol samotný pohyb. Za takýchto okolností by bola guľa oproti valcu naozaj veľmi užitočná. Napríklad tým, že by bolo možné manévrovať s autom prakticky v akomkoľvek smere vrátane priečneho či otáčania sa okolo vlastnej osi. Parkovacie manévre by sa stali úplnou hračkou a dokonca by sa mohla zmenšiť aj plocha parkovísk alebo by bola lepšie využitá.
Pneumatika Eagle-360 počíta s inteligentným dezénom, ktorý dokáže zabezpečiť priľnavosť, nech sa už otáča ktorýmkoľvek smerom. Drážky by boli navyše vyplnené špeciálnou aktívnou penou, ktorá by buď zväčšila kontaktnú plochu s vozovkou, alebo naopak, ustúpila drážkam pre lepší odvod vody na mokrých povrchoch či na snehu. Informácie o stave vozovky by pneumatika získavala z vlastných senzorov. Tie budú zároveň monitorovať jej opotrebenie. Ak sa istá časť dezénu stenčí, guľa sa otočí tak, aby sa odvaľovala na neopotrebovanej časti plášťa. Jednoducho, opotrebovávala by sa rovnomerne, čo by zvýšilo jej životnosť.
Goodyear Eagle-360 by bol prínosom aj pre jazdné vlastnosti. Individuálne riadenie každej pneumatiky by totiž ponúklo úplne nové možnosti bezpečného prejazdu zákrut, pri predbiehaní alebo pri zásahoch trakčných systémov. Goodyear je presvedčený, že nový typ pneumatiky je ako stvorený pre autá budúcnosti s autonómnym riadením. Vyžiada si to však úplnú zmenu konštrukcie. Pneumatiky sa totiž v tomto prípade stávajú aj súčasťou samotného pohonu. Klasické mechanické prepojenie zmizne. Motory, batérie alebo palivové články tak budú len zdrojom napájania magnetického systému. Novinka si ale vypýta aj viac miesta, pretože guľatá pneumatika je širšia.
Od toho má však vystavený koncept Eagle-360 ešte ďaleko. Ide o len ideu, zatiaľ nepodloženú funkčnými technológiami.