Elektromobily sú síce na cestách stále iba exotmi, no žiadna z automobiliek sa im v blízkej budúcnosti nevyhne. Plnenie emisných noriem, ktoré stlačia produkciu CO2 na prelome desaťročí hlboko pod 100 gramov na kilometer, sa jednoducho bez elektromobilov nezaobíde. Vie to aj koncern Volkswagen, ktorý síce nie príliš úspešne, ale predsa len bojuje na trhu elektromobilov elektrickým up!-om a e-Golfom či najnovšie plug-in hybridným Passatom GTE s krátky elektrickým dojazdom. Elektrifikácia však čaká aj ďalšie koncernové značky. Škodu nevynímajúc.
O výrobe elektromobilu Škody sa na nedávnom autosalóne v Ženeve rozhovoril sám nový šéf značky Bernhard Maier. Podľa jeho slov sú technici Škody súčasťou vývojového tímu Volkswagenu, pripravujúceho technológiu elektromobilu, ktorý má mať dojazd 500 km a jeho nabíjanie nemá trvať dlhšie ako 15 minút. Pritom má byť lacnejší ako konvenčné autá. Základom sa má stať nová platforma MEB s batériami uloženými v podlahe. Tá sa už predstavila na nedávnom autosalóne v Detroite v podobe konceptu VW Budd-E. Podobnú technológiu však využilo napríklad aj Audi v štúdii SUV e-tron quattro.
Využije ju aj Škoda. Zatiaľ však podľa Maiera nepadlo rozhodnutie, o aký typ automobilu by malo ísť. Škoda má vraj ešte dosť času. S elektrickým útokom začne totiž najprv Volkswagen a Audi. No isté je, že aj v tomto prípade si Škoda mieni zachovať imidž rodinnej značky a ponúkne viac úžitkových hodnôt ako koncernová konkurencia. Stane sa tak najskôr v roku 2020, keď sa sériový elektromobil chystá na trh. Dovtedy by sme sa však mali stretnúť aspoň s plug-in hybridmi. Čiastočný elektrický pohon by malo využiť nové SUV Kodiaq, ktoré sa už ako plug-in hybridný koncept VisionS predstavilo v Ženeve, a tiež vlajková loď Superb, ktorá si požičia techniku z Passatu GTE.
Pre úplnosť spomeňme, že čistý elektromobil už Škoda vlastne predstavila. Stalo sa tak na autosalóne v Paríži v roku 2010, kde debutovala Octavia druhej generácie s elektrickým pohonom, ale len ako koncept Octavia Green E Line. Poháňal ju elektromotor s výkonom 85 kW napájaný z li-ion akumulátorov s kapacitou 26,5 kWh. Bezemisná Octavia jazdila maximálnou rýchlosťou 135 km/h, na stovku zrýchľovala za 12 sekúnd a na jedno nabitie prešla skromných 140 km. Do výroby sa, pochopiteľne, nikdy nedostala. Jej nástupkyňa by mala ťažiť z úplne novej generácie batérií a ponúknuť spomínané parametre, ktoré sa však na základe súčasného stavu vývoja zdajú byť tak trochu z ríše rozprávok.