Posledné dva roky boli bohaté na objavy veteránov. Asi najväčší rozruch spôsobila zbierka francúzskeho podnikateľa Rogera Baillona. Sto historických vozidiel, aj keď často v zúboženom stave, vynieslo nakoniec jeho dedičom 25 miliónov eur. Napokon medzi vrakmi sa nachádzali skutočné klenoty ako Ferrari 250 GTO SWB z roku 1961 či Maserati A6G 2000 Gran Sport Berlineta Frua z roku 1956. Potom prišla na rad zbierka nádherných vozidiel Alfa Romeo v ruinách belgického hradu či objav neuveriteľne vzácneho Porsche 911 ešte s označením 901, ktoré roky chátralo v drevenej stodole.
A teraz tu máme ďalší zaujímavý príbeh. Nejde v pravom zmysle o veterány ani o autá s nevyčísliteľnou hodnotou, no napriek tomu môžeme hovoriť o unikátnej zbierke. Jej vlastníkom je nemenovaný taliansky doktor, ktorý mal celý život záľubu v nákupe áut, ale samotná jazda ho príliš nelákala. Autá jednoducho zhromažďoval a následne uskladnil vo svojej garáži. A mal dobrý vkus, takže sa tu ocitli aj vzácne kúsky. Napríklad Porsche 911 série 996, jedno z najoceňovanejších Porsche vôbec, alebo pôvodný Fiat Abarth 595 Esseesse, ale tiež zopár kusov značky Ferrari či Alfa Romeo, ktoré nie sú nikdy bezcenné.
A potom je tu celá plejáda mainstreamových modelov od Mini Cooper cez Fiat 500, VW Chrobák Type 4, až po Fiat Ritmo z roku 1980. Pikantné je, že všetky kúsky sú v prakticky nedotknutom stave. Nikdy totiž nejazdili. Na tachometroch majú čísla, ktoré prezrádzajú, že tých pár kilometrov súviselo azda len s občasným presunom. Tak napríklad spomínané Ritmo najazdilo za 36 rokov len neuveriteľných 108 km a v jeho interiéri sú ešte originálne ochranné poťahy sedadiel, s ktorými putovalo z výrobných liniek k zákazníkovi. A podobne je to s ostatnými kúskami. Ťažko pochopiť, prečo si niekto kúpi také Ferrari a potom ho nechá stáť.
Isté je, že časť z týchto áut je teraz na predaj. Štyri z nich vrátane Ritma, Ferrari Mondiale Quattrovalvole, Fiatu Abarth 595 Esseesse a Porsche 911 GT3 sa objavili na stránke poľskej spoločnosti Klasyka Gatunku po tom, čo sa taliansky doktor rozhodol áut zbaviť. Oficiálnym dôvodom je jeho vek. Má totiž deväťdesiat rokov a tak chce uľahčiť budúce dedičské konanie tým, že tieto youngtimery zamení za peniaze. Stále však v jeho garáži zostávajú modely, ktoré by stáli za hriech, najmä pre ich perfektný technický stav. Stačí z nich len utrieť prach. Napríklad z Porsche 914, ktoré bolo ideovým predchodcom Boxsteru.