Kým BMW sa pri rozširovaní ponuky v triede SUV pustilo v minulých rokoch do segmentu SUV-kupé, ktorých výsledkom sú modely BMW X6 a X4, konkurenčný Mercedes zamieril radšej vyššie. Prvé SUV-kupé GLE Coupé predstavil len vlani, zato už od roku 2009 zbieha z liniek amerického závodu Tuscaloosa luxusný Mercedes-Benz GL, vlani premenovaný na GLS. A Američania ho milujú. V blízkej budúcnosti to však už nebude mať ľahké. K americkým súperom, ako Cadillacu Escalde alebo Lincolnu Navigator, pribudne nemecký rival BMW X7.
O jeho produkcii je v Mníchove definitívne rozhodnuté. Potvrdil to sám šéf Ian Robertson a zároveň spresnil, že novinka sa dostane na trh hneď vo dvoch verziách. Tá prvá dostane tri rady sedadiel, čo je jej najväčšia prednosť, pretože súčasné BMW X5 ponúkalo len núdzovú zadnú lavicu, a druhá zamieri napríklad proti predĺženému superluxusnému Range Roveru Excellence s interiérom vybaveným len štyrmi sedadlami. O to väčší komfort však ponúkne. Predpokladá sa, že o štvormiestne BMW X7 bude záujem najmä v Číne a na Strednom východe.
Základom X7 sa má stať zatiaľ nešpecifikovaná platforma, v každom prípade však podľa Robertsona nepôjde o žiadnu unifikáciu s vyvíjaným Rolls-Royce Cullinnan, ktorý sa zaradí na vrchol portfólia SUV z BMW Group. Cullinan dostane vlastný hliníkový priestorový rám. A odlišné bude aj miesto výroby. X7 totiž využije produkčné linky amerického závodu v Spartanburgu, ktorého kapacita má vzrásť takmer o polovicu zo súčasných 300 000 na 450 000 vozidiel. Na trh by sa mala novinka dostať už o tri roky, teda v roku 2019, no premiéra môže byť aj skôr. Okrem X7 je však potvrdený aj príchod menšieho crossoveru X2, ktorý bude kupé verziou súčasného X1.