Škoda sa rozlúčila so športovými modelmi v roku 1990, keď v pobočnom závode v Kvasinách ukončili produkciu dvojdverového kupé Škoda Rapid. Tým sa na dlhé roky uzavrela história športových škodoviek, kde patrila slávna Škoda 110 R a neskôr Garde. Koncern Volkswagen, ktorý vstúpil do Škody, ju preorientoval na čisto rodinnú značku. Pár pokusov o oživenie tradície dvojdverových modelov tu však bolo. Krásny koncept Škoda Tudor z roku 2002, ktorý predznamenal príchod novej Octavie, sa ale na linky nikdy nedostal. Podobne ako malý športový hatchback Joyster z roku 2006.
Z času na čas však predsa len niekomu napadne postaviť nástupcu legendárnych modelov kupé. A nemusíme isť ani mimo Mladej Boleslavi. Pár ich vzniklo priamo v strednom odbornom učilišti mladoboleslavskej automobilky. Spomeňme projekt kabrioletu CitiJet z roku 2014 na báze Citogo či mladší športový pikap Funstar, ktorý si požičal základ z najnovšej generácie Fabie. A teraz tu máme ďalší projekt. Automobilka ho spolu s 24 študentmi učilišťa, kde vzniká, prezentuje prvými fotografiami. Zatiaľ síce len rozpracovaného skeletu, ktorého zadnú časť nevidíme, no že má ísť o „ostré náradie“ vidieť už z rozšírených blatníkov a rebier na kapote.

Tiež niet pochýb, že koncept vychádza zo súčasného Rapidu a že bude mať len dvojicu predĺžených dverí. V konečnej fáze nalakujú autori svoj výtvor červeným lakom. O technike pod kapotou nie je nič známe. V súčasnosti najsilnejším motorom Rapidu je však len 4-valec 1,4 TSI s výkonom 90 kW, ktorý by asi „vytunenému“ kupé krv v žilách príliš nerozprúdil. Viac sa dozvieme v máji, keď bude študentská práca predstavená verejnosti. Šance na výrobu sú ale mizivé. Zvlášť v čase kauzy Dieselgate, ktorá stála krk aj oveľa praktickejší model Roomster.
Jednoducho, zdá sa, že športový model, ktorého predaje by predstavovali len mizivé čísla, do portfólia Škody tak skoro nezapadne. Napokon, minulosťou je aj Fabia RS. Vystačiť si musíme s ponáškami s prívlastkom Monte Carlo. Budúcnosť Škody patrí totiž jednoznačne jej novým SUV.