Už s príchodom nového F-Type sa začali vynárať otázky okolo budúcnosti väčšieho a luxusnejšieho modelu XK. Hoci si tieto autá nie sú až také blízke, pretože F-Type má len dve sedadlá, zdá sa, že na trhu si predsa len prekážajú. Zvlášť po tom, čo sa predstavila nová vrcholová verzia F-Type SVR, ktorá cenou zasahuje do sfér svojho väčšieho súrodenca. V Coventry preto padlo definitívne rozhodnutie, že XK nástupcu už nedostane.
Potvrdil to pre americký Car and Drive šéf severoamerického zastúpenia spoločnosti Jaguar Land Rover Joe Eberthard. Ten tvrdí, že vedľa F-Type nedáva XK zmysel. Aby si navzájom nekonkurovali, muselo by podľa neho stáť nové XK až 125 000 dolárov, čím by nemalo veľa šancí na trhu, pretože by sa ocitlo v cenovom rozpätí silne konkurenčných prémiových nemeckých produktov. Má to logiku, no na druhej strane ide o prekvapenie.
Ešte pred rokom automobilka totiž tvrdila, že XK premení viac na luxusné Grand Turismo, čím sa odlíši od dvojmiestneho, rýdzo športového F-Type. Tak či tak by však nemohla očakávať veľké predajné čísla. Jednoducho segment luxusných GT je príliš úzky. Darí sa však crossoverom a SUV. A tak Jaguar hodlá investovať prostriedky radšej týmto smerom. Po príchode nového F-Pace sa takmer s istotou ponuka rozrastie o ďalší „terénny“ model.
Napokon technické portfólio sesterského Land Roveru je na to ako stvorené. Jaguar má pritom v pláne zdvojnásobiť svoj odbyt. A popri nových XE a XF, F-Type a dvoch nových SUV by XK hralo naozaj len vedľajšiu rolu.