Podobu nového veľkého SUV Škoda Kodiaq s troma radmi sedadiel naznačil už ženevský koncept VisionS. A hoci pôsobil veľmi realisticky, sériová podoba bude nepochybne trochu iná. Rozdiely či zhody možno vypozorovať vďaka prezentácii sériového Kodiaqu, ktorý automobilka ukázala na tlačovej konferencii v Mladej Boleslavi pri príležitosti 25. výročia vstupu do koncernu Volkswagen. Kodiaq sa tu síce objavil len na pár minút, a to s kamuflážou prednej a zadnej časti, no i tak mnohé prezrádza.
Z VisionS mu ostali bočné prelisy, robustné prahy a profil okien. Pribudli ale kľučky a menej futuristické disky kolies. Zrejmé je aj to, že sériovému modelu ostanú zdvojené predné svetlá. Samostatné hmlovky budú umiestnené nižšie. Podľa Škody to má pritiahnuť k značke mladšiu klientelu. Predná maska dostane dvojité rebrovanie a svojím tvarom by mala pripomínať skôr Superb ako VisionS. Tvar zadných svetiel by ale mohol byť konceptu o čosi bližší. Zaujímavé je označenie prototypu A-Plus SUV. Dôvodom je, že Škoda ešte neskončila proces registrácie ochrannej známky Kodiaq.
V súčasnosti prebiehajú rozsiahle testy. Od roku 2013 postavila automobilka ručne 47 prototypov, pričom práca na montáži každého z nich zabrala mesiac. Potrebné bolo zladiť približne 2 500 nových komponentov. Zatiaľ najazdila testovacia flotila 700 000 skúšobných kilometrov. Tie majú preveriť spoľahlivosť sériového produktu, ktorý by mal mať na dĺžku 4,7, na šírku 1,9 a na výšku takmer 1, 7 metra. Postavený bude na platforme MQB, zdieľanej s novým Volkswagenom Tiguan. Z neho si Kodiaq požičia aj motory 1,4 TSI (92 kW), 1,4 TSI COD (110 kW) s vypínaním valcov a dva diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Neskôr by sa mal stať Kodiaq aj prvým hybridom značky. Silnejšie verzie dostanú pohon oboch náprav 4×4. Interiér ponúkne za príplatok tri rady sedadiel a sedem miest. V päťmiestnom usporiadaní sa očakáva kufor veľkosti 680 litrov. Do predaja by sa mal Kodiaq dostať pred koncom roka. Výrobu zabezpečí závod v Kvasinách. Spolu s Kodiaqom tu bude z liniek schádzať aj jeho španielsky súrodenec Seat Ateca. Ten bude mať však na rozdiel od Škody kratšiu karosériu a len 5-miestny interiér.