Škoda Kodiaq: Sériové SUV zatiaľ v 'cudzej' koži

14.04.2016 16:00

Hlavnou tohtoročnou hviezdou Škody sa stane veľké 7-miestne SUV Kodiaq. Predstaví sa však až v septembri v Paríži a tak Škoda púta pozornosť, ako sa dá. Nielen štúdiou VisionS zo Ženevy, ale aj ukážkou čiastočne zahaleného sériového Kodiaqu. Meno však isté nie je.

Ako vidieť, ženevský koncept VisionS nebol...
Ako vidieť, ženevský koncept VisionS nebol realite vzdialený. Prezentácia prototypu ukazuje, že sériovému SUV ostanú dvojité predné svetlá aj bočné prelisy. Autor: Škoda-Auto

Podobu nového veľkého SUV Škoda Kodiaq s troma radmi sedadiel naznačil už ženevský koncept VisionS. A hoci pôsobil veľmi realisticky, sériová podoba bude nepochybne trochu iná. Rozdiely či zhody možno vypozorovať vďaka prezentácii sériového Kodiaqu, ktorý automobilka ukázala na tlačovej konferencii v Mladej Boleslavi pri príležitosti 25. výročia vstupu do koncernu Volkswagen. Kodiaq sa tu síce objavil len na pár minút, a to s kamuflážou prednej a zadnej časti, no i tak mnohé prezrádza.

Z VisionS mu ostali bočné prelisy, robustné prahy a profil okien. Pribudli ale kľučky a menej futuristické disky kolies. Zrejmé je aj to, že sériovému modelu ostanú zdvojené predné svetlá. Samostatné hmlovky budú umiestnené nižšie. Podľa Škody to má pritiahnuť k značke mladšiu klientelu. Predná maska dostane dvojité rebrovanie a svojím tvarom by mala pripomínať skôr Superb ako VisionS. Tvar zadných svetiel by ale mohol byť konceptu o čosi bližší. Zaujímavé je označenie prototypu A-Plus SUV. Dôvodom je, že Škoda ešte neskončila proces registrácie ochrannej známky Kodiaq.

Zadné svetlá pod kamuflážou nevidieť  Budú ale...
Zadné svetlá pod kamuflážou nevidieť Budú ale zasahovať do blatníkov. Pod zadným vekom má byť až 680 litrov na batožiny. Autor: Škoda-Auto

V súčasnosti prebiehajú rozsiahle testy. Od roku 2013 postavila automobilka ručne 47 prototypov, pričom práca na montáži každého z nich zabrala mesiac. Potrebné bolo zladiť približne 2 500 nových komponentov. Zatiaľ najazdila testovacia flotila 700 000 skúšobných kilometrov. Tie majú preveriť spoľahlivosť sériového produktu, ktorý by mal mať na dĺžku 4,7, na šírku 1,9 a na výšku takmer 1, 7 metra. Postavený bude na platforme MQB, zdieľanej s novým Volkswagenom Tiguan. Z neho si Kodiaq požičia aj motory 1,4 TSI (92 kW), 1,4 TSI COD (110 kW) s vypínaním valcov a dva diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Neskôr by sa mal stať Kodiaq aj prvým hybridom značky. Silnejšie verzie dostanú pohon oboch náprav 4×4. Interiér ponúkne za príplatok tri rady sedadiel a sedem miest. V päťmiestnom usporiadaní sa očakáva kufor veľkosti 680 litrov. Do predaja by sa mal Kodiaq dostať pred koncom roka. Výrobu zabezpečí závod v Kvasinách. Spolu s Kodiaqom tu bude z liniek schádzať aj jeho španielsky súrodenec Seat Ateca. Ten bude mať však na rozdiel od Škody kratšiu karosériu a len 5-miestny interiér.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Škoda #Škoda- Auto #Škoda Kodiaq #Škoda VisionS
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek