Gordon Murray, známy konštruktér monopostov F1, McLarenu F1, ale aj Mercedesu-Benz SLR, pred pár rokmi úplne zmenil svoje zameranie. Od rýchlych strojov presedlal ku konceptom miniatúrnych mestských áut. V roku 2007 predstavil štúdiu T.25, neskôr T.27. V súčasnosti pracuje s Yamahou na vývoji mestského elektromobilu Motiv.e a z neho odvodeného ekologického kupé. Zároveň má recept na lacnú výrobu karbónových komponentov. A hoci žiaden z projektov zatiaľ nedospel do štádia sériovej výroby, Gordonove aktivity zaujali spoločnosť Shell, jedného z najväčších výrobcov palív a mazív.
Tá sa rozhodla spolu s Murrayom oprášiť jeho starší projekt T.25, aby ním demonštroval, že ekologické môžu byť aj vozidlá bez hybridnej sústavy a elektromotorov. Projekt bol prepracovaný takmer od základu a dostal nový názov M. Nový je trubkový rám aj karbónová karoséria vyrobená z kompozitného odpadu. Dizajn tohto len 2,5 metra dlhého „čuda“ síce neočarí, ale dôležité je, že celé vozidlo váži teraz iba 550 kg, čo je až o 80 menej ako predtým a že koeficient odporu vzduchu klesol z pôvodných Cd 0,37 na omnoho zaujímavejších Cd 0,29.
O pohon trojmiestneho T.25 sa stará trojvalec s objemom 0,66 litra zo Smartu Fortwo s výkonom 33 kW, no ani ten neobišli zmeny. Nižšie trenie majú na svedomí nové piesty, piestne krúžky a tiež špeciálny olej Shell s technológiou PurePlus. Prekvapivé ale je, že Shell neudáva priemernú spotrebu, hoci práve o to tu išlo. Poznáme len údaj, ktorý hovorí, že pri ustálenej rýchlosti 70 km/h potrebuje T.25 na 100 km 2,64 litra benzínu. Ďalej Shell uvádza, že priemerná spotreba má byť o 28 % nižšia v porovnaní s hybridmi a až o 32 % nižšia v porovnaní s konvenčnými mestskými autami.
Na stovku má Project M zrýchliť za 15,8 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 145 km/h. To nie sú síce dych vyrážajúce čísla, ale brzdou premávky by toto auto byť nemalo. Shell tiež tvrdí, že Project M by v porovnaní s klasickými mestskými autami v priebehu celej životnosti priniesol 34 % zníženie využitia primárnych energií. Na výrobu a prevádzku by bola pritom potrebná len polovica energie, akú si vyžaduje súčasné rodinné auto a len 31 %, akú potrebuje typické SUV. „ Náš projekt ukazuje, že ak by sme použili najlepšie súčasné technológie, mohli by sme výrazne znížiť emisie CO2,“ hovorí Mark Gainsbourg, viceprezident Shellu.
Do výroby sa ale Project M nechystá. Cieľom je aspoň ponúknuť konštruktérom motorov, automobilkám a výrobcom komponentov poznatky z vývoja. Takže zatiaľ ide viac o marketingovú aktivitu Shellu, ako realitu.