Koenigsegg: 1,6 litrový motor s výkonom 400 koní sa dá zostrojiť

Šéf švédskej automobilky zameranej na hyperšportové automobily Christian von Koenigsegg sa nechal počuť, že jeho firma pracuje na vývoji motora s objemom 1,6 litra a výkonom 400 konských síl. Podľa neho sa veľkí výrobcovia do podobného vývoja nehrnú, lebo ich do toho netlačí konkurencia.

24.05.2016 16:00
debata (1)
Švédska automobilka Koenigsegg je známa výrobou... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg Regera - 2016 Švédska automobilka Koenigsegg je známa výrobou hyperšportov, medzi ktoré patrí aj model Regera.

Spoločnosť Koenigsegg si väčšina priaznivcov motorizmu spája s hyperšportovými vozidlami, ktoré ohromujú dizajnom a technickými parametrami. Ide o astronomicky drahé automobily, ktoré zďaleka nie sú určené na masovú výrobu. Firma pod vedením Christiana von Koenigsegga sa však zameriava aj na vývoj „ľudových“ agregátov. Po predstavení technológie FreeValve a z nej vyplývajúceho motora bez vačiek určeného pre vozidlá značky Qoros, prezradil riaditeľ švédskej spoločnosti svoj ďalší cieľ v oblasti vývoja.

Koenigsegg predstavil motor bez vačiek založený... Foto: Koenigsegg
qoros qamfree 3 peking 01 800 600 Koenigsegg predstavil motor bez vačiek založený na technológii FreeValve určený pre modely značky Qoros.
Ide o motor so zdvihovým objemom 1,6 litra a výkonom 400 konských síl (298 kW). Takýto agregát by mal poháňať sériovo vyrábané vozidlá. Christian von Koenigsegg tvrdí, že rovnaké princípy, na akých pracujú motory v modeloch Agera a Regera, sa dajú uplatniť aj v prípade menších pohonných jednotiek. Kľúčové je podľa neho zmenšiť vŕtanie a predĺžiť zdvih, vďaka čomu sa v motore znížia tepelné straty.

Zároveň dodal, že je rovnako dôležité použiť kované piesty a ojnice a veľmi kvalitné ventily, ktoré zvyšujú efektívnosť motora. Technológia FreeValve by efektivitu motora zvýšila o ďalšie tri až štyri percentá. Vďaka týmto vylepšeniam by cena motora stúpla, no sériová výroba by ju pomohla znížiť. Takýto motor by sa samozrejme neobišiel bez preplňovania. To by nezabezpečovalo elektrické turbodúchadlo, keďže Ch. von Koenigsegg je toho názoru, že ide o mohutné a ťažké zariadenie, ktoré je navyše drahé. Podľa neho sa dá všetko urobiť jednoduchšie. Nepovedal však ako.

Christian von Koenigsegg si myslí, že veľkí výrobcovia sa do podobného vývoja nehrnú, lebo ich k tomu nenúti konkurencia. Vývoj by určite stál nemalé finančné prostriedky a keďže im súčasný stav vyhovuje, nemajú dôvod doň investovať.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #vývoj #Koenigsegg #Christian von Koenigsegg
Články podľa značiek