Smeruje Škoda do USA? Zaregistrovala si tam tri názvy

Škoda zvažuje potenciál trhov, na ktorých ešte nepôsobí. Môžu byť medzi nimi aj Spojené štáty americké. Česko-nemecká automobilka si tam zaregistrovala názvy Octavia, Yeti a Superb. Avíz, naznačujúcich tento krok, je ale omnoho viac. Dokonca sa vraví, že za Atlantikom vystrieda Volkswagen.

03.06.2016 12:00
Škoda Superb - USA Foto:
Vlani ukázal americký novinár Bob Fabia Škodu Superb Američanom. Náhodní okoloidúci boli z auta zväčša príjemne prekvapení.
debata (31)

Už dlhší čas sa špekuluje o tom, že by Škoda mohla vstúpiť v budúcnosti na americkú pôdu. Niektoré odvážne špekulácie dokonca naznačovali, že by po škandále Dieselgate, ktorý veľmi poškodil imidž Volkswagenu, bola práve Škoda elegantným náhradníkom. Nemá totiž pošramotenú povesť a jej portfólio obsahuje modely, ktoré by mohli v USA zaujať.

Sám hovorca automobilky Tomáš Kubík sa pre český server auto.cz vyjadril, že „Škoda priebežne analyzuje situáciu na viacerých trhoch, ktoré by mohli byť pre značku atraktívne.“ Zároveň dodal, že jedným z týchto regiónov je aj Severná Amerika vrátane USA. Takže sama Škoda tento krok nevylučuje. Napokon pôsobila tu v päťdesiatych rokoch s modelmi Octavia a Felicia a v osemdesiatych dovážala zas do Kanady Škodu 120 a kupé Rapid.

Veľký úspech ale nezožali, takže po vstupe do koncernu Volkswagen sa z týchto krajín stiahla. Ameriku obhospodarovali v rámci koncernu Volkswagen a Audi. Zmeniť sa to ale môže. Naznačuje to niekoľko posledných aktivít Škody, ktoré smerujú k USA. Tou najnovšou je registrácia názvov Octavia, Yeti a Superb na americkom patentovom úrade (United States Patent and Trademark Office). Práve tieto modely by sa mohli sať základom jej ponuky.

Superb má predpoklady zaujať veľkým priestorom tam, kde operuje v USA napríklad populárna Toyota Camry, alebo Cjhverolet Malibu,o Yeti ako SUV ani nehovoriac. Navyše je tu jeho predĺžená čínska verzia a vo vývoji druhá generácia. Octavia by zas vedela ponúknuť v triede kompaktov viac miesta ako konkurencia. A potom je tu nový Kodiaq. Iste nie náhodou Škoda na jeden deň premenovala aljašské mesto Kodiak na Kodiaq. Išlo síce o natáčanie reklamného spotu, ale náhoda to nebude.

A ďalším náznakom je test Yeti americkými novinármi, ktorý zorganizovala priamo centrála už v roku 2012. Známe je tiež video, pri ktorom americký novinár Bob Fabian testoval vlani reakcie Američanov vo Washingtone na pre nich úplne neznámu Škodu Superb minulej generácie. Okoloidúci boli prekvapení a Superb klasifikovali do triedy prémiových áut, kde patrí BMW alebo Audi. Superb tiež bodoval automatickým parkovaním, ktoré nie je v USA také rozšírené ako v Európe.

Pochopiteľne, vstup Škody do USA je stále hypotetický, ale logiku by mal. Nie je totiž isté, či sa Volkswagenu podarí „vylízať“ z následkov emisnej kauzy, na ktorú dopláca najviac práve za Atlantikom. Premeniť dílerskú sieť VW na Škodu by iste nebolo lacné, ale možno lacnejšie ako dlhé roky zápasiť o opätovné získanie dôvery amerických zákazníkov. Takže uvidíme v najbližších rokoch. Škoda by pritom nebola sama. Je známe, že po USA pokukuje aj Peugeot s Citroënom, ktorí to v Amerike zabalili už začiatkom deväťdesiatych rokov. A Fiat tam už z neprémiových európskych značiek je.

© Autorské práva vyhradené

31 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #USA #Škoda #VW #Škoda-Auto #dieselgate
Články podľa značiek