
Ambiciózny plán Volkswagenu v oblasti elektrifikácie áut má byť účinným liekom na následky megaaféry Dieselgate. A to definitívnym. Už od roku 2025 chce ročne umiestniť na trh milión elektromobilov, hybridov a plug-in hybridov. Ešte do konca tohto desaťročia má mať v ponuke 20 nových modelov, ktoré sa budú čiastočne alebo úplne spoliehať na energiu akumulátorov. Čistými elektromobilmi majú byť napríklad minivan Budd-e, luxusné SUV Audi Q6 alebo nástupca Phaetonu.
Podľa automobilky budú jej elektromobily schopné na jedno nabitie prejsť až 500 km, čím by sa takmer vyrovnali autám s konvenčným pohonom. V tom vidí VW kľúč k zvýšeniu dopytu. Ten totiž zaostáva. Pritom by bol koncern Volkswagen schopný už dnes podľa výrobného šéfa Thomasa Ulbricha produkovať 75 000 elektromobilov ročne. K úspechu však tiež potrebuje stlačiť cenu akumulátorov, ktoré tvoria veľký podiel na cene elektrických áut. A to nepôjde, ak bude závislý od externých dodávateľov, akými sú Panasonic, LG alebo Samsung.

Podľa informácií nemeckého denníka Handelsblatt zvažuje preto v rámci elektrickej expanzie výstavbu vlastnej fabriky na batérie, podobne ako Tesla. To by mu umožnilo fungovať nezávisle od ázijských producentov, ktorí sú dominantnými hráčmi v tejto oblasti. Agentúra DPA napísala, že nový závod by si vyžiadal investície vo výške desať miliárd eur. Situovaný má byť pri meste Salzzgitter v centrálnom Nemecku. Projekt vraj podporuje aj Dolné Sasko, ktoré je hlavným akcionárom automobilky.
Továreň by však mohla byť financovaná aj inými nemeckými automobilkami, napríklad konkurenčným BMW a Daimlerom, ktoré myšlienku výroby akumulátorov v Nemecku už niekoľkokrát podporili.