VW chce fabriku na batérie a milión elektromobilov ročne!

10.06.2016 12:00

Koncern Volkswagen chce do roku 2025 vyrábať ročne milión elektrifikovaných áut. Aj preto sa potrebuje zbaviť závislosti od dodávok akumulátorov od externých ázijských dodávateľov, akými sú Samsung, LG alebo Panasonic.

Elektrická ofenzíva má zbaviť koncern VW...
Elektrická ofenzíva má zbaviť koncern VW následkov aféry Dieselgate. Ročne chce predávať milión áut s akumulátormi. A na to potrebuje vlastnú fabriku. Podobne ako Tesla v Nevade. Autor: Tesla Motors

Ambiciózny plán Volkswagenu v oblasti elektrifikácie áut má byť účinným liekom na následky megaaféry Dieselgate. A to definitívnym. Už od roku 2025 chce ročne umiestniť na trh milión elektromobilov, hybridov a plug-in hybridov. Ešte do konca tohto desaťročia má mať v ponuke 20 nových modelov, ktoré sa budú čiastočne alebo úplne spoliehať na energiu akumulátorov. Čistými elektromobilmi majú byť napríklad minivan Budd-e, luxusné SUV Audi Q6 alebo nástupca Phaetonu.

Podľa automobilky budú jej elektromobily schopné na jedno nabitie prejsť až 500 km, čím by sa takmer vyrovnali autám s konvenčným pohonom. V tom vidí VW kľúč k zvýšeniu dopytu. Ten totiž zaostáva. Pritom by bol koncern Volkswagen schopný už dnes podľa výrobného šéfa Thomasa Ulbricha produkovať 75 000 elektro­mobilov ročne. K úspechu však tiež potrebuje stlačiť cenu akumulátorov, ktoré tvoria veľký podiel na cene elektrických áut. A to nepôjde, ak bude závislý od externých dodávateľov, akými sú Panasonic, LG alebo Samsung.

Jedným z očakávaných elektromobilov koncernu je...
Jedným z očakávaných elektromobilov koncernu je VW Budd-E. Autor: Volkswagen

Podľa informácií nemeckého denníka Handelsblatt zvažuje preto v rámci elektrickej expanzie výstavbu vlastnej fabriky na batérie, podobne ako Tesla. To by mu umožnilo fungovať nezávisle od ázijských producentov, ktorí sú dominantnými hráčmi v tejto oblasti. Agentúra DPA napísala, že nový závod by si vyžiadal investície vo výške desať miliárd eur. Situovaný má byť pri meste Salzzgitter v centrálnom Nemecku. Projekt vraj podporuje aj Dolné Sasko, ktoré je hlavným akcionárom automobilky.

Továreň by však mohla byť financovaná aj inými nemeckými automobilkami, napríklad konkurenčným BMW a Daimlerom, ktoré myšlienku výroby akumulátorov v Nemecku už niekoľkokrát podporili.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Volkswagen #VW #batérie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR