O príprave hyperšportu z dielne Aston Martinu sa šušká už dlhšiu dobu. Vulcan Britom jednoducho nestačí. Chystá sa doslova čosi šialené. Projekt s kódovým označením AM-RB 001 nebude totiž ničím iným ako formulou jeden homologovanou aj pre bežné cesty. Potom neprekvapí, že na jej vývoji sa podieľa tím Red Bull. Na výsledok spolupráce už nebudeme dlho čakať. Predstaviť sa má v priebehu leta. Pikantné je, že hoci skutočný model ešte nikto nevidel, už dnes má Aston na stole 99 záväzných objednávok. A presne toľko hyperšportov aj plánuje vyrobiť.
Na prezentáciu Aston Martinu Nebula využila automobilka z Gaydonu testovací deň na okruhu v americkej Atlante. Tu prítomným predložil jeden z vysoko postavených manažérov nové fakty a pár oficiálnych skíc. To stačilo na to, aby sa po novinke, za ktorú zaplatia zákazníci 3,2 milióna dolárov, len tak zaprášilo. Pochopiteľne, podmienkou je, aby ste už boli vlastníkom niektorého Astonu. Jedine to vám zaručuje úspech. Peniaze teda stačiť nemusia. Ako ale vidieť, klientela sa našla extrémne rýchlo. A to jej stačili len hrubé údaje.
Podľa nich má mať Nebula 7-litrový atmosférický 12-valec s výkonom 1 000 koní. Maximálne otáčky sa budú pohybovať niekde pri 10 000 za minútu. Ak to dáme do súvislosti s hmotnosťou na hranici jednej tony, vychádza nám výkonová hmotnosť 1 kg/k, ktorou sa mohol doteraz pochváliť jedine Koenigsegg One:1. Nebula nebude teda ďaleko od schopností monopostov. A podobať sa im bude aj lejautom interiéru, s tým rozdielom, že odvezie dvoch cestujúcich. Sedieť však budú za sebou. To aj preto, že prepracovaná aerodynamika má spoliehať najmä na podvozok.
Agresívne spojlery nahradia Venturiho tunely zakončené difúzormi, ktoré túto šelmu doslova prisajú k asfaltu. O dynamických vlastnostiach nepadlo zatiaľ ani slovo, ale šprint na stovku môžeme odhadovať na dve sekundy a rovnako fascinujúce bude iste aj zrýchlenie na 200 či 300 km/h. Na komfort však zabudnite. Ani pri celokarbónovej konštrukcii naň veľká rezerva pri pohotovostnej hmotnosti jednej tony nezostane. Pervý exemplár má mať typický zelený lak British Racing Green. Dizajn bude inšpirovaný virtuálnym konceptom DP100.