To, že Škoda rozšíri svoje portfólio o druhé SUV, nie je už dávno žiadnym tajomstvom. Mali sme tu ženevskú štúdiu VisionS aj veľkú tlačovku, kde ukázala zahalený sériový Kodiaq. Na internete tiež kolujú fotografie zamaskovaných testovacích prototypov, ale aj múl, ktoré slúžia na testy techniky oblečenej do karosérie Škody Yeti. Informácií je vcelku dosť, najmä s ohľadom na skutočnosť, že Kodiaq bude mať spoločnú platformu MQB a techniku s Volkswagenom Tiguan, ktorý mal premiéru už vlani na jeseň. Bude ale väčší.
Takže vieme, že Kodiaq dostane s najväčšou pravdepodobnosťou benzínové motory 1,4 TSI (92 kW), 1,4 TSI COD (110 kW) s vypínaním valcov, 2,0 TSI (132 kW) a diesel 2,0 TDI vo výkonových verziách 85 kW, 110 kW alebo 132 kW. Neskôr by sa mal stať Kodiaq aj prvým hybridom značky. Silnejšie verzie budú vybavené pohonom oboch náprav 4×4. Interiér ponúkne za príplatok tri rady sedadiel a sedem miest. V päťmiestnom usporiadaní sa očakáva kufor veľkosti 680 litrov. Na dĺžku by mal mať Kodiaq 4,7, na šírku 1,9 a na výšku takmer 1,7 metra.
V súčasnosti prebiehajú rozsiahle testy. Od roku 2013 postavila automobilka ručne 47 prototypov, pričom práca na montáži každého z nich zabrala mesiac. Potrebné bolo zladiť približne 2 500 nových komponentov. Testovacia flotila najazdila už takmer 800 000 skúšobných kilometrov. K známym informáciám pridala teraz Škoda prvé oficiálne skice. Tie naznačujú, v čom sa bude sériová novinka líšiť od ženevského konceptu VisionS, hoci je evidentné, že podobu Kodiaqu naznačil veľmi autenticky.
Nové skice to len potvrdzujú. V porovnaní s konceptom pribudnú prakticky len kľučky dverí. VisionS ich nemal. A počítať môžeme aj s menšími kolesami, než akými disponoval ženevský showcar. Inak ostane všetko na svojom mieste vrátane zdvojených predných reflektorov. Tie budú, pochopiteľne, o čosi väčšie. Mierne sa zmení kapota a nárazníky. Z toho zadného ubudnú príliš futuristické koncovky výfukov. Škoda charakterizuje Kodiaq ako mimoriadne priestranný a kompaktný automobil s veľkou priechodnosťou v teréne a variabilitou.
Väčšie zmeny ako exteriér podstúpi kabína, bohužiaľ, skice interiéru Škoda nezverejnila. V každom prípade je málo pravdepodobné, že by sériová novinka dostala palubnú dosku z VisionS, ktorá bola rozdelená na dve časti a vybavená dvoma veľkými displejmi, z toho jedným vo funkcii virtuálneho prístrojového panelu. Škoda však zdôrazňuje, že vertikálne prvky ako výduchy ventilácie Kodiaqu zostanú. Head-up displej by sa do série mohol dostať, samozrejme, za príplatok. Je možné, že prvé oficiálne snímky a podrobnejšie informácie zverejní Škoda už v auguste.
Iste nás však najprv trochu „ponaťahuje“ fotografiami detailov. Tak ako je to pre jej prezentácie typické. Zažili sme to s Octaviou, Rapidom aj so Superbom.